Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009

Tak sempat btol nk update once masuk hari kedua kt JB. kalu tak tu pantang ade kt bilik online patu update. Hehehehe. Patu dh penat, tros dpt switch tdo. Firdaus pn same. Bapak Firdaus lg la sbb die yg bwk kete. Kami yg dok sbelah ni tak tau la pesal penat gk. Hihihi.

So hari last nk balik tu gi jmpe Lec hubby aku, en. habib. Penyayang org nya. Hahahah. Lembut2 je. Tp pangkat Ketua Jabs tu. Tak sama lg nk naik jd Timb. Dek lak. Muahahaha.

Aku takot nk lalu GMM, ntah la. Wpn aku suka GMM tp aku tetap kalu bole taknak terserempak dgn anyone of them. Pertama skali sbb aku dh lain, bkn serabut cm dlu. Keduanya bidang aku skg bkn GMM. Ketiga nya, i'm one of their potential student but aku ruin it sbb time2 tu la aku putus cinta ngn mamat palestin tuh. Pstu bila jmpe geng2 dak laki yang aku rajin lepas, lg aku jd malas. Sib baik tak flung. Tuh yg buat aku malu tuh.....

Tp kalu ada mimah, Lynn, espeacially ex aku butet. Hahahahah. Msti aku nk lepak GMM. skali en. habib kate, lec kesayangan aku tuh dh benti kerja, tuka bidang jd profesional photographer. Apa cita? Hahahaha. Suma kami tuka bidang nmpk. Tp dia ada kaitan jgkla. Sbb die amik gmbar pstu dia edit2. Kira graphic jgk la tu ek? Hehehehe.

Oh rindunya zaman blaja. Relek2 kantoi2 pn ada can nk up balik smpai grad. Pstu masa tu muda remaja. Pandang la sapaa pn takda sapa kesah. Skg ni sbelom pandang org nk kene pandang diri sendiri dlu. Dh la bini org. Pstu suma harta body pn dh takdek. Bwk budakkk lagik. Hahahah. Ada ati jgk nk menggatal. Hehehe. Takdelah. Tp aku ase btol la kalu dlm pilem tu. Zaman remaja, jiwa remaja paling best skali. :D..........

Ni aku nk ckp psl remaja yg dh tak tau mana salah mana btol lg nih. Yg dak lelaki tu takleh nk kata apa la. Tak tau mana depa blajaq. Setau aku blom ada pendidikan seks kt skolah. Tp hok yg pompuan tuh. Aku tgk asenye dorg ni sume budak kampung. Tu ngandung la apa la. Budak bandar ni bkn tak buat kot, tp maybe dorg pandai pakai kondom ke apa sume. Cm budak2 kampung ni dok kene tipu kot, lepas mkn tros mamai tau2 dh bogel, kne amik gmbar sebar internet. Ish ish. Ntah la. Kdg2 aku ase takleh nk salahkan dorg, budak2 pompuan tu la. Sbb kadang2 dorg tu mangsa....

Br smlm time teman hubby gi main futsal. Patu teman die gi mkn, ada la 1 couple ni. Yg lelaki tu mcm dh 40 something. Tp kurus la. Maybe paling2 muda pn late 30s la. Patu yg pompuan tu aku tgk dlm late 20s. Patu mcm gempal skit. Kalu nk kata laki bini bole jgk la kot. Mcm aku ngn hubby aku lah. Cuma nya aku yg nmpk gempal. Hubby aku yg nmpk kental lagik (huwaaaaaa)... Tp lainnya org yg laki bini. Takde adengan cium2 kt public. Nk cium2 tiap2 mlm pn bole btol dak kwn2 yg dh kawin? Yakub die dh nk kawin, nnti2 die tau la. Tp yakub pn tak buat keje dpn public nk cium2 sbb insyaAllah, kompem dh bakal bini die. Hehehe...Takdela aku perhatikan je couple tuh. Yela cm bese aku kn budak skolah lain, mmg takleh masuk la ngn geng2 hubby aku tuh. Hehehe....

Mula2 gelak2 borak2 mkn2. Ok aku ase tu normal. Aku mula ase tak normal skit sbb perbezaan umo tu patu dorg dtg bedua je tak bwk anak. Nk kate kawin lama tak dpt anak pn susah jgk la. Sbb bese couple lama kawin tak dpt anak, dorg mcm a bit presure dpn public. Takdela pressure apa. Cume mcm nmpk matang la. Mcm pakcik aku ngn makcik aku. Dorg agak behave. Sbb cabaran n dugaan dorg tanggung tuh buat dorg jd kebal kot. Tp still dorg loving. Nih aku nengok lain mcm. Nk kate anta anak balik kg, ni bkn time budak cuti skolah. Pendek kate, kecurigaan melanda lah. Hehehe..

Patu start la buat drama. Si awek ni cm majuk sbb pe ntah. Aku tak dgr plak la apa dorg ckp2 wpn meja sbelah je. Dlm pd tu aku nmpk la laki tu dok pndang slack kt aku sbb anak aku buat hal. Eleh, apa masalah ko aku bwk anak aku lepak mlm2. Kang malam kang anak aku meragam ko yg nk bangun pujuk ke. Chee aku ni kalu kate org slumber. Tp org br pandang slack skit aku dh hangin. Takdelah, yg aku hangin tu, aku igt anak aku mana2 aku pegi aku bwk. Yg ko tu ntah anak ko kt mana. Ntah bini btol ko kt mana ada ati nk pandang slack kt aku. Fuh curiga2. Aku plak curiga kalah bini dia. Dlm pada tu aku try photostate muka laki tu kot2 nnti teserempak ngn bini die ke. Bole aku jerkah. Muahahahaha. Siap ada niat tak baik tu...

Patu yg aku ase mcm, kompem ni pasangan kekasih, bkn pasangan suami isteri. Si laki tu dh mula la dok suku kusi cube nk pujuk si awek. Patu amik tangan awek cium2. Awek lak tarik2 tgn dkt ngn muka. Korg bayangkan la mcm mana keadaannya. Tak ke bercumbuan dpn public tu. Laki aku pandang aku penuh nafsu pn tak pernah dpn public tau. Mcm kalu dpn org tu kitrog tak penah main je. Serius. Aku bkn nk die buat pandangan gitu. I mean, married couple usually dont do sex stuff dpn public......

Patu mula la aku tepiki, mcm mana laa bini die kt umah, sbb laki tu mmg act mcm laki aku time die gersang.. Tp kt umah la. Aku ase kalu aku pandang bwh nmpk la anaconda tenaik kot. Ish aku ni smpai kesitu plak. Takdelah, lelaki dh kawin ni lain la pd aku. Dgn masa blom kawin. Stakat rasa dlm mimpi je. Ni dia dh kawin. Die dh tau mana soft spot pompuan. Die dh paham cmne pompuan akan react on certain things...... I mean, u know what i mean lah. Die sememangnya bkn gersang psl bini die tak bg. Tp die gersang sbb die JAHAT. Sj nk berlaku curang. Main2. Padahal minah tu dh cair dh. Ala2 inila cinta sejati konon. Padahal awak tu tak sedar, tu suma mainan lelaki. Huh beristighfar aku dlm ati...........

Patu aku bc lak article dlm metro ahad harini. Psl budak pompuan tu kenal sorg lelaki dlm internet, patu kuar mkn, patu tau2 dh bogel. Patu siap ada gmbar bogel smbil kene rogol lagik. YG pelik tuh, laki tuh tak malu kalu gmbar die kuar. Yg pompuan yg malu. Kalu la ko tak malu pon at least malu la ngn Allah.... Cm Wan Nor Azlin dlu, aku ase die malu. Bape lama die menyepi suma. Laki die rilek je. Padahal laki die tu dgn tut kontot lansung tak malu aku nengok. Istighfar lg aku............ Pelik btol aku.

Kira pointnya kt sini (tak sampai2 lg point nya..ehehe), sbenanye mmg bende ni bergantung pada nasib la. Takleh nk simply ckp pompuan tu salah. Mgkin ada kes yg pompuan salah. Contoh mcm kes Abby, mgkin die yg tak layan norman btol2. Dhtu norman tu jantan idung belang. Tp kire, tu la kite kene doaaaaa byk2, supaya dipertemukan Allah dgn lelaki yg baik2. Amin...... Aku tak kate skg ni aku bernasib baik sgt....... So far, aku nengok Alhamdulillah, syukur sgt..... Masa dpn aku sendiri takleh kate apa2. Tp aku dh terlepas dr mengandung zaman2 remaja dlu. Wpn aku sbenanye sgt terdedah ngn bende2 tu sume...Aku penah dating ngn lelaki yg aku kenal melalui surat (mamat palestine tuh), aku penah ada blind date ngn lelaki yg turn out mmg hidung belang, sib baik die tak smpt nk buat apa2 sbb ade member aku dh interview lelaki tu dlu. Kebetulan plak masa tu member aku tetau psl aku ngn chatting partner aku. Member aku tu jauh, kt UKM Bangi tuh, nama die K.Diana. Aku penah kuar main boling mlm2 ngn partner graphic aku.. Beberapa kali plak tu.. Aku penah gi pangkor masa tu tak kawin lg. Mlm2 lepak2 ngn dak2 lelaki tepi laut... Aku pnah jgk lepak tepi pantai ngn balak aku, skang ni hubby aku.. Byk kali jgk, dlm 2 3 kali cmtu....Seriously, aku sgt terdedah..... I mean, sapa yg tak terdedah. Lelaki berniat jahat di mana2..........Tp alhamdulillah, aku slamat.... Syukur sgt.... Sapa yg lindungi aku? Bkn diri aku of course... Aku mkn je apa org mkn... Apa org hidang, tanpa syak wasangka... Tp alhamdulillah takde sapa berniat jht kt aku.. Mgkin ada.. Tp aku asa aku dilindungi OlehNya.............

Mgkin penyelesaiannya, sbg pompuan kite takyah la piki sgt psl nk ada lelaki dlm idop. I mean takyah dok chatting carik dorg. Klau nasib baik cm Wardina tuh, Alhamdulillah. Kalu nasib tak baik cmne...

Berbalik kepada kata2 org beriman, org yg baik dipertemukan dgn yg baik2 jgk.... InsyaAllah. So pegang pd tu......

Aku ase, kite jgn benti berdoa, andai kita tak bertemu jodoh lg. InsyaAllah, dgn apa cara pn Allah akan temukan. Dlm masa yg sama kite doakan kite senantiasa dilindungi olehNya.. Mcm kwn aku maina, dia siap doakan anak dia dpt jodoh baik2, yg beriman, berjaya dlm idop mcm2 la die doa. So kesimpulannya, apa2 kita kembali kepadaNya....

Dlm hal ni mmg takleh nk salahkan apa2. Berbalik kpd cite lelaki gersang tuh, aku ase, die pn takleh nk salah kn bini die. Die tuh yg jahat. Takleh nk salahkan pompuan gempal tu jgk. Mgkin pompuan tu tak tau. Or mgkin pompuan tu ase bini laki tu jht, ala laki tu pandai la main peranan kn..... Apa2 pn aku ase. Takde daya kite nk halang. Kite doa jela. ckp mcm mana pn, anta la PLKN ke mana. Kalu nk jd tuh jd jgk. Nauzubillah.......

Aku cume doa jela. Mohon kesejahteraan, dan kebahagiaan, keharmonian. Dlm masa yg sama mohon kekuatan andai satu hari Allah nk turunkan dugaan pada aku. Setiap org ada bahagian masing2 kn? Tu la takleh nk ckp byk. tp dh byk aku ckp dh lari topik dh. Hehehe


Ok lah. Aku just nk share ptg 18 Feb tuh hubby aku ajak gi Eye On Malaysia kt Melaka nih. Aku memula mcm mls, sbb dok pening bos aku suh aku buat kerja bykkkkk. Esok kene buat la gamaknya nih. Huhuhuhuhuhu.... Tp aku gi lah jugak. Here's a few pics...

Masa ni blom naik lg...
sbenanye nk amik gmbar bertiga. Tp mamat tu tak masuk lak. Hihihi. Sori ye pedaos.

Ni masa dh nk naik. Firdaus buat muke cmtu sbb pakai spek. Hahaha

Smpai mana mama pn dh tak nmpk. Punyelah nk pakai spek. Tp mmg panas gila pn masa tu.
Ni masa dh dok dlm tuh. Aku rilek je sbb fokus2 taknak pandang bwh. Hubby ngn Firdaus yg gabra. Firdaus siap terdiam. Smpai takot aku tgk die mcm panik. Hehehe.

Masa ni hubby dh cool down, dok jerit2 cpt2 amik gmbar abg. Kalu tak die yg. Knapela naik bende ni. Huwaa. Tp die yg nk naik sgt2...ahahahaha
Tgk Firdaus panik. Cian die.
Masa ni dh turun... Akhirnya dpt jgk kami naik. Kt melaka ni murah skit Rm10 je sorg.
Tgk muka firdaus menten mcm ni. Die bkn ngantok ye, die br bgn tdo. Tp die mcm panik.. Asek nk peluk aku je. Mgkin die mcm dizzy kot.. Cian sgt kt die. Kenapala mak bapak aku buat aku cmni. Hehehehe

Oh smpai sini je gmbar. Hehehehe...Lepas tu kami gi mkn kt umbai. Padahal bajek takdek. Huhuhuhu. Tp murah je mkn. Kami mkn 1 sayur, 1 ikan (sebelah je), satu lg ape ntah. Kire mkn bajek jela. Wpn kt umbai. Tp mcm satu expirience yg best jgk la..... :D...

Patu balik je dr melaka tros balik kg. Smpai kg tros bukak kedai dobi. Bj stok sminggu. Smpai aku spender takde. Hubby pn. Firdaus bj tdo takde. Adoi mencabar. Nk bli mmg takde bajek. Last2 gua swipe jelah. Dr tak pakai spender kn. huhuhuhuhu.....

So smlm hibenate je kt umah.. Tu pn mak metua aku tak puas ati apsal aku smpai khamis. Jumaat ptg tu dh blah balik KL, hubby plak kepenatan sbb pg jumaat tu bwk abah die gi spital... Aku takleh nk jwb byk lah. Nasib baik mak metua aku pn tak tanya byk sbb tgk aku mmg btol2 nk balik..

Igt smpai umah nk buat mcm2 la. Nk kemas umah la apa la. Last2 aku berhibernasi je. Hubby pn sama. Tp die smpat jgk la gi main futsal... Padahal die yg dok drive ke sana ke mari... Adeh ponek la kete absorber dh habis, aircond dh rosak. Pintu blakang tercabut. Tayar dh flat.

Nk tuka kete ke taknak. Nk tuka kete ke taknak? Huwaa. Kami masih dlm dilema....... Takpela tgk bulan dpn. Apa kata survey? Hehehe

Oklah. Firdaus dh memunggah2 sekitar umah. Aku tepaksa menahan die. Dr tdo lepas magreb td. So dpt tulis skit kt atas tu dgn tenang. Separuh menulis die bgn. Tu yg jd huru hara nih. Ok lah gtg.... Takde apa pn yg aku tulis. Sj je. Dh lama tak menulis.

Babai...

Comments

misshannan said…
wah...dari johor ke melaka ke sg besar ke kl cita ko...bagus2..anyway..lecturer ko yg dah benti tu sapa...cik azlan ke...yg pegang marker dok kaler satu muka tu...sapa eh...
Siti Fatimah said…
hahaahah. tak lec aku en. azam la. yg dok kaler satu muka tu en. azam la. die la yg dh tuka profesion tuh.. hahahahaha
misshannan said…
ha betoi2...aku nak tulih azam la...pi tulih azlan plak...azlan sapa tah...tp aku rs ada gak lec nama azlan...
Ida Chan said…
hannan, adeke lec name azlan. yg aku igt waktu jt jtho dlu ade sorg senior fasi orientasi kite tu name azlan. yg ske pakai jaket kulit tu :P

ct, dlu aku ade jmpe info pasal en. azam ko tu dlm majalah photog wak. majalah org kawin. kat blkg2 tu ade la info2 pasal make-up artis a, photographer la kedai baju kawin a. skali ade die kat stu. mcm terkejut gk aku. aku mmg igt die sb ko slalu sebut2 name die (plus name bpk die sherif :p ahaha cm klaka so aku senang igt). dh lame nk ckp kat ko tp asik lupe :D

Popular posts from this blog

Pulau Tioman