Rindu...


Tak dpt coret semua kenangan dgn atok. Byk dh lupa....

Tp hati ni sayang sgt dgn atok. Walau mulut ni mgkn tak pernah sebut. Kalau dtg jmpa atok pn, slalu cium n peluk nenek je. Tapi Allah je yg tau perasaan hati ni.

Cemburu jgk tgk atok ada masa org lain nikah, graduation day... Tp masa aku? Aku pun tak igt atok ade ke tak. Tapi manis nya kalau atok ada.

Comel kn senyuman atok?

Atok dr dlu mmg senyum dgn comel. Kalau perasaan. Senyuman manis tu terpalit kt bibir anak2 dia, cucu2 dia, dan anak2 aku, which is cicit dia....

Last skali bermesra ngn atok, masa kt Sungkai haritu. Aku bentangkan toto utk atok tdo. Carikan slimut sbb atok sejuk. Atok even insist aku pakaikan baju sejuk utk dia. Like... Masa tu aku terkejut. Atok takpernah rekues benda2 cmtu sblm ni. Dia sgt independent walaupun dh tua. Tp aku ikutkan jgk.Aku even kancingkan bj sejuk atok, sbb tgn dia gigil2 masa nk masukkan kancing tu. Aku tepuk2 atok, sbb aku nk dia tdo, aku tau dia penat masa tu dh kul 11 mlm..

Kenangan tuh buat aku rindu dia. Buat aku kenang waktu kecik2 aku. Atok tak pernah marah. Tak penah ckp bkn2. Kalu igt atok akan igt mkn. Sbb kalau jmpa atok atok msti suruh makan......

Aku cuma harap, aku tenang kt sana. Moga rohnya dicucuri rahmat. Aku harap dpt jmpa atok lg nanti.... Satu masa nanti. Amin........

Terima kasih atok... Atas semuanya yg atok pernah buat utk aku.................

Pemergian mu tak ku jangka... Tapi sgt terkesan dalam dasar hati ini..

Atok tenanglah di sana bersama amalan mu yg baik..

Atok, sungguh cerah, bersinar mulia wajahmu tatkala diikat utk dikafankan..

Sungguh jernih dan tenang wajahmu...

Sungguh mudah pemergian mu walau tak dijangka..

Syukur kebanyakkan dari kami dpt menyaksikan semuanya...

Doa ku utk atok selamanya...

Wallahualam.........

Al Fatihah!

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor