Hari Outing

Phew....

Ada beberapa story perpindahan Putrajaya ni. Aku share dlm bentuk point form jelah. Sebab aku takmo elaborate. Aku takmau emosi2. Ewah.. Azam taun baru nampak. Dalam idop aku aku sgt suka 3 nombor. 1, 2 dan 6. Dan tahun 2012 adalah tahun yang agak special dlm hidup aku. Tahun 2016 nnti pn special jgk. Sebab tahun due untuk Nenek aku pi Haji. Tak sangka. 10 tahun dlu aku ase mcm lama gile je lagi 2016.. Tapi tak lama je lg kn? Mohon umur beliau dipnjangkan supaya dapat beliau pi haji. Amin....

Ok untuk perpindahan aku ke putrajya ni ada beberapa perkara lah yang terjadi. Mcm menukar kebiasaan kehidupan aku kot?:

  • Aku pi keje naik kete.
  • Aku pi keje bwk anak2 aku sebab upenye 12/12/2011 tu cuti.. anak aku selangor, putrajaya kire KL. so tak sama lo. And hari tu plak ada meeting penting. Tapi slumber badak aku tak masuk. N sblm dan selepas meeting bos dok mention ayat ni berkali2 "ooo u tak pegi eh meeting tu"... pstu dia tambah.. "kenapa u tak pegi eh?"...aku mcm sikit lg nk print kn soalan dan jawapan n hulur kt dia tros supaya takyah aku nk explain byk kali. Malu gk tiap2 kali jwpn aku. Aku bwk anak. Hoho. sgt tak profesional kot jwpn tu kn.. ehehehe... Time kasih jgk kt bos kini. Aku ase mcm org penting gk kdg2. Suma meeting (psl ICT jela kot. ahahah and lebih kepada projek aku kot..ahaha. takdelah penting sgt kot?)... aku kene attend byk meeting n byk exposure aku dpt.. time kasih bos.. sbb lepas sume kt aku.. aku dpt head ache.. takde org pelu paksa aku kuar pi outstation. Aku plak pening nk paksa org pi outstation n mengofferkan diri aku kuar pi outstation. Hahaha. padan muka aku gamaknya... 
  • Aku dpt tempat yg tak best wpn masih dlm bilik. dan aku sgt kecik ati ngn rumet aku. tp apakan daya aku sendiri yg takmo emo td kn. setelah aku cuba menyukakan diri aku ngn tempat ni. tetibe aku kene pindah tmpt lain psl bos aku takmo aku jauh di mata dia. ahaha. bkn aku sorg la. basically suma yg level aku ni kene pindah. ase mcm. wadefak la kn. tp nk wt cmne. arahan. 
  • tempat aku best. n aku conquer printer ni sorg2 n aku kidnap sofa bilik sebelah. tebahek..tp mgkn smpai ujung taun ni je kot.
  • Pegi keje takyah redah jem kt KL. yebedabedu. balik keje takyah naik jejantas kempiskan perut. no wonder perut aku dh bonc skit. ahahaha.
  • MAMPU suka paksa aku attend ntah hape2 bengkel yg membuatkan aku kene outstation. dan siap emel siap call apa semua. dan bos aku emel ckp, sila make your time to go here. huarghhh. and anak buah aku plak ckp dia takde duit nk kuar outstation. aku mcm. sgt sgt best lah.
  • tapi dlm pada itu. aku sgt ase diexpose. ujung bulan ni aku kene bentang projek aku exclusively to make it a known projects. tak lama lg kene interview ngn tivi kot. datin siti fatimah khairiah.... tettt tu aku mimpi je la.. hohohooho.
  • Rumah aku diserang dan dihurung semut.. waaaa
  • Aku ase nk pindah rumah dan tinggal diputrajaya - rumah kwn aku IDA. rumah skg pakse en. shahrun sewakan. bleh?
Ok stop...tu cite ntah hape2 aku yg takkan abeh....

Skg mari kita cita sebenar. OUTING....

Mari kita cuba makanan arab si ida tu ckp ngn aku.. lebih kurang gitula dia ajak jumpa...

Lately kitrog sering outing bersama. Mcm byk masa boleh chip in la. Sebab die pun slalu kene keje luar pejabat.. best......

Eventhough dia keje kt KL, aku di Putrajaya. Tp still die kene pi meeting kt Putrajaya. So bleh jumpa lg. Yeyy. Tp tempat kitrog ber girly girly di SPA jawooh skit la. Huhuhu. Bleh kot kalu aku amik cuti 1 hari dan pegi. InsyaAllah....

So smlm dijadikan cerita. Kami pn berouting laa... mkn makanan Arab...

Sebab terlalu eksaited berjumpa (setiapkali pn mcm tu, padahal selalu jumpa. Mcm dlu jgk. Padahal sebilik tp tiap kali bersama masih eksaited gk. Alhamdulillah... aku dpt kwn mcm ida.. Harap kawan smpai akhirat. amin....)

Ida, nama samaran. tp takmo tunjuk muka. Suka ida pakai tudung mcm tu skg. Sgt profesional. Bayangkan dressing mcm aku jd Datin? pengsan empat ploh empat kali ok. ahaha. gaya cm ida ni br la sesuai kot..ehehe.. insyaAllah...
Tetibe aku terfikir. Baru nk masuk umur 30 kot.. Dah fikir nk jd datin-datin.. Oh puhleezzz lah kn. Hahahhaa

Makanan kami. Not sure ini Mendi Chicken ke. Beriyani Chicken. Yg psti ayam aku grilled. Kambing ida aku tak psti. Tp nmpk plain. Rasa? sodapp. I loikeeee. Nnti kita mkn sini lagi ye... :D :D :D
We talks about our life. Update keje, rumahtangga anak2. Kitrorg punyai kisah yang sgt berbeza. Baik dr perjalanan hidup, org sekeliling dan sebagainya... But we share the same perspective kot i must say... Mgkn la ada sedikit perbedaan, tp at least dpt luahkan segalanya. Kami ase mcm recharge balik kot.. Alhamdulillah...

Masa mula2 kitrog mula keje, mmg ase shock gile. susah nk jumpe...

Masa tu layan plak lagu Dealova..

Haih... mcm org bercinta.. padahal berkwn je kn..

Itu lah kitrog. sukar nk dimengertikan...... Bercinta ngn org lain.. tp berkwn2 ngn org lain. tp ngn pasangan hidup pn mcm kwn kitrog gk.. ehehehe...

Apa2 pun. Lawyannn... Aku sayang ko ida.. Aku harap aku kwn ngn ko smpai aku mati k. Amin...

*mode dealova jap*

kes kes kes

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor