My To Do List

Jarang aku menTo Do To Do kan list aku nih. Sbb jarang aku ade byk kerja sgt. Muahahaha. Biasanya kalau ada pn aku bolayan jerk. Hahahah. Gile takde karier aku nih. Terasa gk aku kn, bila org kate laki aku duit byk. Duit dia mmg byk, alhamdulillah. Tp ntah kenape. Blom ujung bln msti kene swipe. Kenape ek? Cm perut aku slalu seram sejuk time nk bli susu anak / pampers. Bkn ape, kalu manjang swipe je, cm tak berkesudahan. Aku akan ase tenang, tatkala, aku bli susu dan pampers tanpa perlu swipe. Seriously, there's nothing serious pn about it. Aku akan cube kwl sekwl yg termampu. Ntah apa punye ayat.
 
Aku dh notice, a few of my friends, they like stop reading my blog. Because, everytime aku gtalk ngn diorg. Diorg tanya balik aku apa what's up with my life. Aku mcm terasa la jgk kn. Sbb mcm, yela, apa la sgt blog aku ni merepek je. Takde org nk bc. Hu hu hu. And a few friends yg agak rajin komen, dah stop komen jgk. So most probably, they had stop reading my blog too. So sad. But i know i still have some yg tak reti2 nk benti. Kn kn kn? Buat aku senyum balik.........:D
 
Emosi le gua, sbb gua period kot.tt
 
Ok, aku terasa sbb kn org ckp hubby aku duit byk tu bkn ape, aku jeles. Like org tgk aku ni takde apa yg nk dibanggakan pn. Like mcm ntah la. Sume pn nmpk laki aku je yg berkilau. In a way, aku terasa lah kn. Aku ni nama je big pointer. Tp haprak. Laki aku low pointer, tp something. Gj dh la byk. Bonus pn lebat. Mmg la dia lelaki, mmg ptt laa die yg ptt dpt bigger income kn. Tp aku pn manusia. Aku pn nk rate diri aku. Kt mana letaknya kelas aku nih? Cm at least mimah, dia ada PHD nanti. Mcm Hannan, wpn housewife, still dia pandai buat sistem, siap jual plak tuh. Like something? Which i dont have. Aku bkn la envy mcm dengki. Mcm nk ada sume skill yg org ada, org lain takleh ada. NO. Ini sihatla, kire mcm. Aku nk be somebody. Mereka2 ni adalah like idola aku. Mereka2 yg aku nmpk berjaya ini. Aku mau berjaya jgk. Aku mau ada something yg i'm proud off. Tu je sbenanye. Aku sbenanye dh loosing myself. Aku tak tau apa yg aku nak dlm hidup. To be frank dlm karier aku la. Kalu dr segi anak2, rumah. So far Alhamdulillah. Aku ase, aku ok. Tp karier tu la. Ada sedikit kureng. Tk ada motibasi btol nk pi kerja.
 
Tu je sbenanye.
 
Oklah. Lets move on. Hahaha. Aku je sorg yg tak move on kn?
 
Ni to do list yg aku kene achieve this year jgk. Huhu
 
  1. Minit Mesyuarat JK - tak siap
  2. SPMOKU - Sistem OKU
    • Kontrak kene follow up
    • Sistem vendor kene follow up
    • Hari OKU - dry run sistem
    • Installation, configuration, intergration and testing. (aku ase ni mcm gile skit. Huhu)
    • Sorg anak buah aku dh cuti nk beranak
    • Sorg anak buah aku tgh tggu mase je dpt surat naik pangkat
    • Aku ada 2 org tu je
    • And aku ade 2 tangan
    • Tp aku tak sedih sgt. Cume aku ase. ISh betul ke ni?
    • Kire ok la kn. At least aku tau apa aku kene buat?
  3. Sistem Khidmat Sosial
    •  Kene bangunkan sendiri
    • Kene demo kt user
    • Mampos kene tiaw, kakitangan (bayang kan diri aku yg berseorangn) tak ckp beb.
  4. PINDAH RUMAH
    • Aku, semestinya belum packing
    • Aku, semestinya tak tau bile nk packing
    • Aku, sepatutnya takleh cuti, tp kene cuti
    • Ala lgpn cuti aku tggl skit
    • Aku nk kemas umah, nk pi IKEA tgk apa brg kecik2 nk bli, nk bli katil Firdaus yg aku idam2 kan tuh, nk buat wardrobe
    • Takpe, aku ade wiken
    • Hubby pn tgh busy gk. Konon die nk psg langsir, kene psg time opis hour je lak tuh, tp die pn kene beku cuti. Aku tak kene beku, cuma tak smpai ati nk cuti. Sbb keje tak siap. Hu hu hu hu hu hu . Eh bkn sbb keje tak siap, tp sbb kene attend meeting. ;p ada aku kesah keje aku tak siap? Remember, aku takde motibasi nk pi kerja?
  5. Sistem tempahan tiket
    •  Anak buah aku dh buat
    • Tapi die tak smpt ajar aku
    • Aritu aku tgk ade problem
    • Tp aku pn tak smpt nk suruh die betul kan
    • Matilah aku. die dh sms aku, AKAK JMPE TAHUN DPN.. huhuhu..
    • Slamat jln romeo lah jwb nye.
  6. Sistem chat kt laman web
    • Aku dh tgk sistem yg nk copy dr JPA tuh
    • Die pakai AJAX PHP
    • Gile kau aku tak tahu menahu psl sistem tuh
    • Anak buah aku pn sama
    • Pokoknya nk kene reverse engineering
    • Pokoknya mmg takde daun (masa)
    • Pstu kasik surat suruh jgk org JPA tu ajar
    • Bos buat hal tak sign2 surat tuh.
    • gilos lah
  7. Sistem Document Management System
    •  Untuk bahagian dasar, dh settle
    • Untuk Unit undang2, br nk kuar sebut harga.
    • Ntah bile nk habis penilaian ntah kn
    • Gilos.
  8. Sistem pengurusan kontrak
    • Ada lg sistem.
    • Mmg ni sistem sedia ada, cuma nk betulkan
    • Anak buah aku kate takpe die kowtim
    • Tp cr die mengkowtim tu, nk pggl vendor, vendor tuh ckp die boleh tolong
    • Masalahnya vendor tu nk tolong pn sbb die tgh buat sistem lain, so die mcm curi2 msa jelah
    • Kompom2 la die tak fokus btol2 kn
    • Anak buah aku pn kompom2 la tak tau apa2 lepas tuh
    • So kalu sistem tu stuck tgh jln
    • Dan die lak naik pangkat
    • Die die la jwb nya. Hu hu hu
Kesimpulannya, nk tak nak, aku kene blaja balik programming. I hv to do programming start from now!!!!!!
 
Tapi aku ase nk achieve sume tu mmg tak la kot. Mana dpt je. Nama pn government. Rileks lah brader. Hahahaha.
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin
 

Comments

misshannan said…
wah2....semangat na buat programing..kalau ada sistem2 ko tak terbuat blehla pass kat kami ...hehhe...
ko bleh aa...ko antara kawan aku yg pandai n proud of..aku sgt menjeleskan result ko yg sentiasa gempak2 tu..

bab berpindah tu mmg takleh ckp per...sb tips aku...nak pindah sok baru semangagt tu mai..nak taknak kena wat jugak...lg2 time lori dah sampai..mmg terasa mcm nak tercabut urat segala...kalau paking awal2...takut anak2 dok main dlm kotak dok keluarkan barang2 plak kan...hohooh...
slamat menjayakan KPI ye puan siti...ko mesti cemerlang punyala...lg2 takde dah PTK..senang aa idup..takyah exam bagai
Situt,aku tak dpt PhD lagi wehh.. and still samar2 lagi Phd aku ituu... doakan la ye

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan