Update Anak2...

Hehehe. Sj je plak ase nk update pasal derang.... Mana yg aku igt n mana yg besar2 jela. Sbenanye, sejak firdaus lg. Aku dh rasa hari2 akan ada je bende baru yg dia amaze aku. And hafiy pn dh mula jugak skg. :D. Tula kenikmatan bila ada anak kot... Alhamdulillah... Tu psl suma org nk anak.....
 
1. Hafiy dh boleh pusing!! Sejak sehari sblm raya kt umah mak mertua kt kg, dia pusing skali sehari. Then lepas raya mmg ada can je dia pusing ada can je dia pusing. Kira masa tu umo dia 3 bulan 19 hari la. Lewat skit dr Luqman ida asenye. Sbb masa ida cita luqman pusing, luqman dlm 3 bulan setengah mcm tu.... Hafiy senang je memusing sbb berkat bdn dia yg tak berisi sgt. Senang je dia pusing bdn dia. Comel je tgk. Tgk mcm kecik mcm baby br lahir tp dh bole pusing. Kekekekee. Abg firdaus dlu perkembangan pertama dia, dia pandai panggil mama Aiibuuu. Hehehehe.. Tak igt bila firdaus start pusing. Tp firdaus baby tdo meniarap. So mcm tak amik port sgt bila die pusing sendiri sbb manjang masa tdokan atau letak mmg meniarapkan dia. Hafiy lak takleh meniarap lama2 nnti dia penat.
 
2. Hafiy dh mula nk bergerak dr tmpt pusingan. Mcm tak saba nk tgu dia umo 6 bulan. aku nk buat pingat utk aku sbb fully bfeed hafiy for 6 months. Lepas tu aku nk letak die kt walker. Eh 6 bulan dh bole ke ek? Ke tak boleh lg. Sbb die asek nk berdiri je. Kalu letak die nangis. Kalu baringkan smbil dukung pn nangis. Kalu berdirikan siap telompat2. Ase mcm nk gigit je pipi dia. Hehehe
 
3. Firdaus dh pandai nk kencing nk berak. Tp dia taknak bukak pampers. Huaaaaaa. Time aku ajak gi toilet time tu la dia melepas. Susah skit nk mengajor. Dgn keadaan hafiy yg skg nk attention. Takpe ek sayang. Mama try sikit demi sikit. Kita target before abang umo 3 tahun, kita free pakai pampers ek sayang. Doa mama tu...
 
4. Firdaus mlm time tdo kadang2 je dia kencing dlm pampers. Kalu dlu bgn2 kompom penuh pampers. Skg kalu die nk berak pn die akan bgn. Nk kencing pn dia akan bgn. But the thing is, die akan melepas jgk dlm pampers dia. Huhuhuhuhu. Takpe. kita cuba lg. Kira ni br 2 3 hari ni la yg aku pasan. Even pg td pampers die kosong. Huhuhuhu...
 
5. Hafiy kalu dok dlm carseat dh tak mcm new born baby - yelah dia dh nk masuk 4 bulan la esok 30/9/09. Die dh pandai grab things, dh pandai nk masuk dlm mulut. Kalu tgh menyusu dh pandai raba2. Huhuhu. ni mama tak bape bekenan ok. ;p. Pstu kalu abg pn nk attention siap die pn tendang2 tolak2 abg. Ni br smlm die buat. But mmg aku ase mcm wahh anak mama dh besar la. ekekeke.
 
6. Aku dapati dlu firdaus dh umo setahun pn aku ase dia mcm baby. Tp Hafiy ni sejak die mcm dh pandai skit ni aku ase die mcm tak baby sgt dh la. Ke mmg hafiy ni mcm matured skit dr abg dia? I'm not sure. But tak saba nk 2-2 jalan. So that senang skit mama. Heheheh. Oh lepas ni dh ada 2 org la yg jd tukang sepah rumah. Herghhh...
 
7. Firdaus dh pandai cr mana source of toys dia. Which is dlm khemah kecik dia yg aku bli seblm aku start baya duit kete. Masa tu mmg agak mewah skit la. Tiap2 mggu aku ada duit lebih utk bli apa2 yg ngarut2. So aku bli mmg niat sbb tau lepas dh ada tanggungan kete mmg tak mampu dh nk bli. Nasib baik aku bli. Lepas ni bole share main ngn adik ek... Mmg aku letak meja kecik dia kt situ, 2nd hand dr paksu dia punya. Kusi kecik dlm tu. Bakul menan dlm tu. So dia akan kuar2 kan suma main2 satu persatu. Ada letak dlm dapo. Ada letak dlm henbeg aku. Siap mlm td letak dlm beg susu aku. Herghhh. 1 keje lak pg td nk mengeluarkan suma2 bende tu sbb nk pack2 botol2 susu n ice pack. Dh pandai bukak tutup zip. Masa memula die menyelongkar dlu aku tutup la suma beg ngn zip. Lama2 aku ase mcm aku dh tutup tp terbukak gk. Upenye die dh pandai bukak zip. Hawau je. Huhuhuhu.
 
8. Firdaus dh pandai bukak tv sendiri. Tp nk tune channel tak pandai lg la. Is it a good improvement? Org kata tgk tv tak bagus kn? Ntahla. But it sure does amaze me lah. No matter what.
 
9. Kalu time tdo tu dh pandai berdikari tdo atas tilam sendri. Cuma kekadang je nk menyelit gk tgh2.
 
10. Kalu adik nk attention lebih tuh, dia dh pandai la wt hal sendiri. Kalu adik tdo kdg2 dia tolong buaikan adik padahal sbenanye die nk tgk adik dia bukak mata. Huhuhu. Bila adik nangis tau plak die carik mama patu panggil2 mama soh tgk adik. Mamaaa niiii adikkk mama nangisss.... Ko yg kaco adik ko patu nk soh mama lak pujok kn. Pujok la sendiri. Ish ish....
 
11. Kalu dgr radio dh pandai nk ikot2 lagu nnyanyi2 sama. Paling tak tahan lg Aku... bukan laa superman.. Aku juga nak nangiss... Org aku jgk bisa nangis. Dia aku jugak nak nangis. hahahahahahaha. Lantak situ.. Sukatiko la pedaos...
 
12. Nama sapa? Muhamad tedaossss...... Sejak bila lak mama tuka nama ic ko sayang. Ish ish....
 
13. Ye, anak sy yg sulung itu pelat. Kekadang ase mcm die sj je pelat. Konon comel la tu. Gigit kang. Ish ish.
 
14. Kalu dia tgh main2, lari2 satu umah busy ke mana hala ntah. Pstu nnti dtg kt mama ngn adik. Tp nk kiss adik je. Pstu sambung balik. Bila tanya sayang mama tak. Tak nakkkk. Sayang adik tak? Nk kisshhh.. Huhuhuhu. Kecik ati mama tau...
 
Ok tu je stakat nih. :D

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan