Seorang Penulis...

Cheh tetibe.
 
Byk bende aku tgh piki skg n sgt serabuts.... So taknak ckp psl yg serabut2 itu. Hehehe...
 
So ckp psl ni. Tak psl2 aku telah mengemail seorg penulis yang aku adore hasil kerja dia dan masih sedang mengikuti siri novel dia yg terbaru. Best best best.
 
Aku smpai terbawak2. Jumaat aritu balik kerja aku tros ase nk demam. Mmg btol2 demam. Mlm tu smpai la ke esoknya. So aku baring jela. So dlm baring2 melayan perasaan aku telah sambung jalan cerita penulis tersebut. Hehehehe. Smpai aku sendiri plak terbawak2 terfeeling2 smpai nangis. Ntah kenapa ntah. Blues demam kot. Hehehehe.
 
So aku asek bertekad aku nk email penulis kot2 la die nk tau apa idea aku ni. Aku tak igt bila aku email memula mintak izin nk kasi idea. Taknak la jd poyo mcm dengan minah tu. Ala minah tu tu.. ;p. Nanti dia kecik ati mcm tu kn susah. Tak pasal2 aku kene berpuasa dr pegi blog die hampir setahun. ;p.... So to learn from my mistake aku mintak izin. And penulis tu bg green light. So aku pn taip idea aku n bg kat dia bc. Alaa cite yg Dizyan ngn Faizal yg aku sebut2 tu lah. Tp bila die bc die ckp menarik. ( Still aku tak tau kalu die nk trime ke tak). Aku pn cm wah bangga skejap. ;p
 
Kira point nya aku nk ckp. Kira bg aku, wpn die boleh je amik the whole idea aku yg aku bg kt dia (of course aku taip la takkan nk telepon plak.. ;p) and edit2 je mana yg patut. Tp instict aku kata, msti dia akan type the whole thing sendiri. Mgkin die jengah2 je skit2 apa yg aku taip. Sbb seorng penulis. Dia type ikot feel dia. Kalu copy paste n edit2, takkan ada feel di situ. Sbb cara dia tulis mmg ada feel. Jadi aku takkan expect die copy sebijik2 apa aku tulis (ni kalu idea aku diterima lah. kalu tak pn aku tak kisah. sbb aku menulis kerana aku perlu menulis bkn kerana apa2.)...
 
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin
 
 

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009