Hari Raya Hari Yang Mulia...

Raya kali ini aku banyak belajar dari kesilapan. Aku byk berfikir. Aku byk berasa kesal.
 
Dekat kg hubby aku, kami beraya diperak. Tak peronah peronah. Melawat Kakak kepada pak mertua aku yang sedang uzur. Org tua tu nyanyuk. Dan 2 tahun macam tu. Cuma 2 3 hari sblm raya dia sgt lemah. Berbaring je atas tilam. Duduk dalam bilik berasingan kt luar rumah. Sbb bila duk dlm umah katenye dia sgt agresif siap pernah melompat dr atas rumah. Katenye dia nk balik rumah dia. Yang dia duduk tu bukan rumah dia. Dia hanya menjaga amanah orang. Tak ke mcm fishy je ayat tu? Yelah, kita ni semua pn bkn duduk rumah sebenar kita. Kita menjaga AMANAH ALLAH. kn? Yang lagi aku sedih tu sbb dia baring di situ. Tidur di situ. Kencing dan berak juga di situ. Dan dia taknak pakai pampers. U got what i meant? Hubby aku kata, bkn salah anak2 dia, bia dia mcm tu. Diorg terpaksa. Lgpn dorg bkn berduit.
 
Dan harini aku dpt berita, Kakak pak mertua aku tu sudah dijemput ilahi. Innalillah..... Akhirnya dia pulang jugak ke rumah yang dia nk pergi sgt sejak 2 tahun lepas tu.....
 
Hubby aku ckp, urusan mandi jenazah, talkin dsb diuruskan oleh anak dia sendiri. Betapa besar pahala kita menguruskan orang tua kita sendiri. Dan bukan calang2 orang dpt membesarkan zuriat yang berpengetahuan mcm tu. Aku tros tanya hubby aku. U tau baca talkin? Nanti kita ajar anak2 kita baca talkin yek. Hehehehehe.
 
Ntahlah. Bg aku ini sesuatu yang janggal. Selalunya mcm kt tv tu. Family sendiri nangis nangis dan nangis. Orang lain yg buat sume siap bayar lg. Tak tau la org lain. Mgkin bende ni biasa.
 
But it's something for me.
 
Ok tu je. Selamat berhari raya. Huhuhuhuhu. Al Fatihah...

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan