Sudah Dayuskah Lelaki?

Sesambil aku nyusu ank ni terpiki lak aku statement kt atas tuh. Yela sbb terjd kt dunia artis. Dunia betul aku tak penah jmpa lak. Tp buat aku terpiki sejenak. Yela org tau agama pn wt dek je. Setau aku kalaupun isteri nusyuz perkara yg boleh die buat, asingkn tmpt tdo.. Bkn langsung takbalik. Dh tau hati perempuan ni mcm mna. Kalu laki die tak balik, bkn die nk terpiki, oh laki aku mrh kt aku, Tp die akn piki. Hishhh mana la dia ni. Risau ada. Mrh ada knape xbgtau. Sakit ati ada tp takde pn ase INSAF. 
 
Cuba kalu laki balik n tdo luar. Bkn sbb nk tgk bola. Tetibe mmg tdo kt sofa ke. Kt lantai ke. Padahal kt bilik ade katil. msti mcm. Ish dia ni merajuk ke marah kt aku ke. Se ego mana pn seorang isteri msti akan pikir cmtu. Mgkin la ada isteri yg ego takkan pujuk laki dia. Tp aku ase susah la nk jmpa perempuan ego gila cmtu. Aku yg mmg ego taknak mengaku salah ni pn. Msti akan merayu2 kt laki aku tanya apa masalah nangis2 kuar suara itik suma. Yes. aku admit mmg itu la naluri seorang pompuan. Pompuan jenis lain aku tak tau. Tp bg aku. Petanda mcm tu jelas. Bg aku hukuman utk isteri nusyuz tu mmg dh kira suma org tau.....
 
Aku terkilan tgk org tau agama buat cmtu. Aku tau laki aku sendiri pn bkn perfect. Aku tau die pn kalu ade prob ngn aku mmg tak reti nk bwk bincang. Paling tip top die diam n masam muka. So aku tau la tu. But he is so far, reachable. Alhamdulillah. Means aku still bole pegang die. Try ckp ngn dia. Lama2 ok la tu. InsyaAllah. Ni nk pujuk pn tak tau kt mana. Lepas tu diammm je. Bia bini dia yg kepow2. Tau plak tu malu perangai bini cmtu. Abis tu minah sorg lg tu kepow2 ugut2 kata nnti klau die bersuara smpai derang malu nk kuar umah. Huish... Apa la sgt yg die tau smpai org malu nk kuar umah. Pasangan tu bkn br kawin sebulan dua setahun dua. Bg aku, amboi, proud nya. Tros aku tak respek kt artis tu. Konon bercirikan islam. Taik kucing laa... Mgkin la media dh ubah statement dia. But still, she don't have any rights. She's not the wife. She as a woman, should at least keep her mouth shut......! Bia yg suami isteri betulkan apa yg patut dlu. Then ko nk rampas ke nk apa. SUKATI LA KAN.... malas kitrog suma nk layan korg. Muahahahahaha.....
 
But then again. Ada 1 lg artis pn cmtu gk. Si perempuan hu ha hu ha. Yg laki die. Alahai. Palat jee. Ekekekekeke. Mcm dayus je aku ase. Melarikan diri. Hey come on la. Face your situation. Lepas tu lg aku cm tak puas ati tu. Bole lak die priority kn kes khalwat. BODO. Ko ada prob beckp ngn bini ko. Ko nk prioriti kn kes yg ntah hape2 tu. Nmpk sgt ko dh tak nak kt bini ko kn. Pstu ko buat seolah2 bini ko yg mintak cerai. Mmg la perbuatan bini die tu kiranya diselar islam. Tak mengikut islam. Dilaknat Dibenci Allah. Tp tula. Aku sendiri. Kami bkn Malaikat. Kami bkn perempuan2 zaman nabi. Kami mmg mempunyai tahap kesabaran yg terbatas. Nauzubillah........
 
Mgkin, kalu dlm situasi bkn artis. Mgkin. Lelaki tak sedayus tu. Sbb die tak perlu piki apa yg masyarakat nk judge dia. Mungkin. Aku tak mintak la dorg bg statement kt paper supaya aku paham situasi dorg. NO. Aku tak nak tau laa. Tp aku kesian kt BINI BINI dorg tu. At least let your wife know what you want? What is going on? Kira bersemuka. Bincang. Takot bini ko serang maki hamun, guna la mak bapak. Kn ada lg. Kalu mak bapak emo. Pegi la kaunselling. Bincang cara Maaruf katenye.
 
Ini, nk tgk anak pn penuh hesitation. Siap pandang senyum je. Bkn nk peluk2. Aku tak paham la. Ke mmg aku tak payah paham. Tp mcm tak logik di akal langsung. Paling menyayat ati anak yg umo 2 tahun tuh. Baya Firdaus tuh. Budak tu still dok abah2. Abah dh jentik ngn kain pn die still dok abah2. Peluk2 cium abah. Budak tu tak tau apa. Kesian la. Aiii. pening kepala makcik.
 
Aku plak yg pening. Ekekekekeke.
 
Ok la tu je nk bebel. babai.
 
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor