Label Cinta Engkau

Benarkah cintamu
Bila kau kata aku tuli
Tidak merasa
Malah menjauhkan diri

Tuluskah cintamu
Bila kau menolakku pergi
Dan ko bermain kasih dengan yang lain

Siapa engkau?
Untuk mempersoalkan hatiku
Sedangkan kau yang melukakannya
Dan kau yang membiarkan aku sepi di sini

Siapa engkau?
Untuk meletakkan seluruh kesalahan
Di atas batu jemalaku
Di saat kau senang disitu
Bergelak ketawa
Dan aku di sini
Di satu sudut sepi
Meratapi kehilanganmu

Aku tidak terdesak untuk menantimu lagi
Aku cuba mencari kekuatan agar aku tidak butuh cintamu lagi
Aku sedar diriku ini apalah yang istimewanya
Kau tak perlu berpaling lagi padaku
Aku tak perlu perhatianmu lagi
DIA telah berbisik
Supaya aku pasrah dan berlalu dari kehidupanmu

Mujur kita tidak disatukan
Mujur kita tidak terlalu alpa
Dalam kealpaan yang kita label kan CINTA
Mujur bukan tertulis
Antara kita ada hubungan yang suci itu
Sebab aku tau kau bukannya jujur
Keluhuran cintaku kau palit dengan kata nista
Kau biar aku kabur dalam tidak ketahuan
Aku jahil erti dan soal kejiwaan
Dan kau telah mempergunakannya untuk kepentinganmu

Aku benci kau untuk itu
Takkan aku ingin lagi mengingatimu
~~~~ Cerita lama…. Dan takde kaitan ngn aku dh. Hihihihihihihi

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan