Patern Ammar Di Ambang 5 Bulan

Ammar akan masuk 5 bulan 18/3/2013 nanti. Alhamdulillah...

Selain masalah selsema dia yg mcm berpanjangan dan on and off jer tu. Lain2 dia sgt ok. Alhamdulillah.....So far dia tak de masalah rashes mcm abg2 dia. Mohon2 takde la smpai bila2 amin....

Cuma pattern dia sekarang macam ni:

Baby sy dlm sminggu dua ni memang minum susu byk dr biasa. Dekat nursery biasanya provide 3oz perbottle paling byk pun bg 4 bottle n akan ada extra 1 bottle tiap ptg. Now dia demand 5 bottle per day n ada yg letak 3oz perbottle ada yg 4oz perbottle and HABIS. Dekat rumah pn direct feeding masa yg lebih panjang. Biasa dlm 10 minit max. Now dekat setengah jam kadang2 lebih. Lena, kalau cabut dia akan bangun. Saya takde masalah. Mmg ok. Tapi, baby mcm asek tdo je. Masa main dia very minimal dari biasa. Dekat nursery pun cikgu cerita dia tdo lama kdg tu lebih 3 jam! Wpn begitu, susu bekalan still habis. Hope dia ok. Bdn dia pn 2 3 hari ni nmpk mcm naik jer. :D.... Patern terbaru dia plak. Dan dia akan masuk 5 bulan 18/3 ni. :D....

Aku harap it's a good sign. Aku tgk dia pun lately mcm berisi skit. Biasanya aku nmpk dia kurus je. Hehehehe. Masa aku dukung pn sedap2 aku rasa bdn dia. Hehehe...

Aku harap sangat dapat nyusukan dia smpai umur dia 2 tahun. Amin.......

p/s: Lagi sebulan lebih kurang boleh dah perkenalkan solid food dekat ammar. Kene bare in mind, minggu pertama ONLY RICE ok mama! ehehehe. Aku ni slalu tersasul pi bli cereal yg bancuh tu. Lempang kang. Hehehe.. Ok bai. ;p

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009