Minum Pagi

Rutin sekarang.

5:50am Mata bukak. Sbb besenye time ni Ammar bgn. Tapi kdg2 dia tak bgn. Ikut suka dia. T____T

6am Jam bunyi. Br bgn. Hihihi..

6:10am. Subuh kn lmbt. Br masuk subuh. Lepas gosok gigi amik wudhu, masak air utk budak2 mandi.. (Skg kene masak air dh takde water heater T___T).. Pack kn brg budak2 pi tadika, daycare n nursery, then solat..

Kdg2 kalu rajin, gosok bj kerja. Kalu tak pakai je mana yg ada. Mmg akan gosok byk2 skali. So time2 malas tu ada la bj kecemasan yg dh bergosok. Tp walau pn tak bermalas2. Masa tu ngam2 je. Takde berlebih plak. Hohoho.

Mandikan budak2 pakaikan bj - dun hv time for making or preparing brekpes. Ya Allah give me mercy, i wish i cud.... :(

7am. Loading barang masuk kete. Masuk kn anak2. So far Ammar tak pernah lg nangis2 time load atau unloading dia. Kalu time bese2, pegi n balik amik abang kt Dengkil dlu ada gk time dia nangis. Huhu. Yela br week 1 kn. Eventually Ammar makin besar n makin easy to handle. Amin Ya Robbi......

7:25am Tak la each time sama je 7:25, kadang2 jem. Kadang2 silap jalan. Besenye kalu nk cpt jgn termasuk Precint 1. Kdg2 tersilap termasuk situ. Sbb situ jem skit. Lmbt pn dlm 5 minit la cmtu. So kalu ikut kedepan skit by pass precint 1 tuh. Tros masuk ke Precint 15 insyaAllah cpt skit 5 minit.

Walaupun agak susah sbenanye sbb kene meredah ke Precint 15, then pi opis dlu punch sbb takot lmbt, then pi Dengkil plak utk tadika Aus n Hafiy. Then patah balik opis. Etc... Tp mcm selesa plak anta Ammar kt Precint 15 tuh. Tak tau la. Susah hati tu takde. Cikgu baik, peramah, pstu ckp Ammar baby good, tak byk masalah. Then rumah tu bersih, wangi. And pengurusan EBM pn ok. And Ammar pn takde masalah waktu mlm, kembung etc. So far masalah Ammar selseme die tu je. Lain2 ok.. Itu yg hati manyak sinang tu. Alhamdulillah. Dan bila hati sinang ni, wpn sbenanye on April aku plan nk switch Ammar kt Taska KPWKM je, tp bila dh tgk mcm ok je ni. Aku mcm takmo tuka plak. Siyes aku dh jatuh cinta ngn Cikgu Ammar.

Cikgu tu dia mcm sederhana sgt. And dia mcm OKU skit. Mcm org bisu yg br pandai ckp tu. If korg get what i mean. Tapi ntah. Cikgu tu baik. And handle Ammar ok bg aku. Aku tak tau apa jadi masa aku at work. But so far. Aku hati aku senang sgt........

Compare ngn perasaan aku time hantar Aus n Hafiy kt Tadika baru diorg tuh. Perghh jauh sgt kot perasaan tu....... Aku tak percaya sgt instinct ibu aku ni. Sbb aku tak ase aku sehebat ibu2 lain.... Tp itu la yg aku ase.. Huhuhu...Aku harap, Allah s.w.t lindungi anak2 aku yg jauh dr mata aku tu. Amin....

7:40am. Smpai KPWKM, punch in dlu. Sbb takot tak smpt kalu nk anta budak2. Pstu patah balik dh tak smpt. Ase nye mmg tak smpt pn. Sbb budak2 for sure akan ajak aku brekpes dlu. Anak2 aku ni, aku dapati sume pn romantik2 tau. Sume bende2 yg aku harap ada kt En. Shahrun. Sume diorg ada. Diorg akan jd jenis lelaki yg bg bunge, kalu hafiy tu siap tolong angkat kn brg bagai. Very the gentleman... Pstu nk brekpes sama2. Auwww... So swit anak2 mama.. Hik hik.... So mmg aku takkan brekpes ngn teman2 opis dh la lepas ni kot. Wallahualam...

7:55 smpai warung dpn tadika Aus n Hafiy mkn..

8:10 smpai Tadika. Anta diorg cium2 bagai patah balik opis...

8:25 Smpai meja opis...

Begitulah rutin aku hari2 kot lepas ni. Mohon perlindungan keberkatan dari yg maha Esa... Amin.... Tu kalu clean la. Kdg2 ada la terkehel mana2. Allah s.w.t lebh mengetahui. Wallahualam...

Ok bai....

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

AZREN said…
gigih2..kagum sekali lagi...

kak siti pagi2 tu if xsempat nk sediakan bfast, tuang fresh milk and cereal je..Luqman everyday tu la default bfast dia..tukar2 la honey star ke ape ke..hehehe

Maybe boleh try kat Aus n Hafiy...xde la rushing sgt nnti...

Sbb sian kan kalo hantar diorg ke sek x bfast kan...

Plus, cereal and milk good for kids :) Kalo x sempat, dlm kete before masuk sekolah pon boleh suap diorg..Hehehe suggestion2..



Siti Fatimah said…
good idea azren! nanti nk cuba for one of the days.. budak2 ni kn kalu asek tu je...nnti mule la buat hal. huhuhu....

thank you... :D

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009