Day Back at Werk

wek wek wek....

hadoi... nk cite ke tak nak ek? Mls sbenanye. Lgpn fon xde arini takleh nk share images skit. Hihihihi....

Sbenanye aku mcm terfikir nk amik extra 10days leave selepas 3 bulan penuh cuti berpantang ni. Bkn apa, aku mcm tak confiden nk tinggalkan Ammar, dia terlalu kecil. Bak kata Hafiy (dia br blajar smlm kot, dlm kete asek la dok semall semall semall [read:SMALL])... mama small kn? Ammar small kn.. Hafiy? Hafiy big... ish ish ish..Mamat mulut kepow tuh....

Nk citer psl Hafiy, dia kn. Sgt la menunjukkan ciri2 kekepowannya. Siyes ikut aku masa kecik. Byk tanya. Pstu kepow. Aritu aku amik dia. Pstu adalah budak kuar, igtkan mak dia kot. Pstu tgk2 bkn mak dia. Pstu dok la kt tepi pagar tu meratapi kenapa mak dia tak smpai2 lg. Si Hafiy lepas amik slipar n beg dia lalu situ. Kalu normal kid/Abg Firdaus dia.Just biarjela budak tu kn. Takyah tegur. Tetibe dia ckp. Eeeee tak boleh duduk sini, tak baik. Pegi masuk dlm sana cikgu ckp. Adoiainyepunnn.. Aku pn menyampuk la. Hafiy, biarla dia. Pstu dia balas balik. Tak baik la mama..Tak baik. Kene duduk kt pondok..... Sgt kepow kn? Dan beberapa siri kepow lain yg aku tak smpt coretkan... :D....

Si Firdaus plak skg dh pandai merajuk. Siriesly.. Quite tense jgk hari2 aku dgn diorg. Bila everyone needs my attention. Aku sbenanye ada 1 kecacatan. Mmg dr kecik. I can't quite handle lot of things at one time. Where else being a 'good' mother i need to multitask at most of times kn? So mcm Firdaus merajuk la ngn aku. Aku akan attend Ammar dlu. Then Hafiy. Last baru dia. Dulu anak baru 2, Firdaus maybe tak terasa sgt. Each time Hafiy dilayan dlu, aku akan peluk Firdaus la. Skg aku mmg tak smpt. Citernye, last Friday. Ammar demam. First time rasanya dia agak cranky. Cranky yg tak terlayan kot. Starting Thursday tu sbenanye. Tp tak obvious sgt. At least he sleeps jgk la. Ini mmg dia takmo tdo. And sejak Thursday tu. Adik aku, Ika yg byk layan Firdaus. Hafiy. Even mlm jemat tu 2 beradik tu tdo kt rumah mak aku. Mcm hari2 yg lepas. Firdaus byk mengalah. Tiba2 ptg Khamis tu dia tgk dlm kete ada mak aku. Mak aku dtg rumah aku la kn Obviously. That day, mcm start 1 episod yg menggembirakan dia. Bila aku tgh attend Hafiy n Ammar. Mak aku n Adik aku Ika, attend Firdaus mcm raja. Hahahah. Or how shud i put it. But basically, Firdaus enjoy the moment very much. So malam jemat tu, dia nk ikut mak aku balik Keramat. Hafiy, being mat kepow as always. Nk follow jgk. Pstu mlm2 nangis carik mama. So Friday diorg balik. Ammar mmg cranky dh la. Mmg dh demam dh la. So mmg aku xmampu nk attend Hafiy n Firdaus langsung dh. Lucky mak aku ada. Even aku nk makan pn tak smpt haritu. Sib baik mak aku dtg kononnya nk hantar Firdaus n Hafiy balik. Ptg jumaat tu bila mak aku nk balik Keramat balik. Diorg nk ikut blk. Aku tak kasi bawa Hafiy. Firdaus je ikut neneknya. So bermula la episod, Firdaus tak sayang mama. Firdaus sayang nenek ngn mak andak je. Uwaaaaa how my hearts breaks.. Huhuhuh...

So yesterday, dia bwk balik lukisan. Ada 2 lukisan. 1. I pstu gmbar LOVE, pstu ada org lidi tu. 2. Ada kapal, dlm kapal tu ada 2 org lidi. Cube teka sapakah org2 lidi tersebut????

Dlm lukisan pertama. Org lidi tu adalah MAKANDAK = adik aku ika... Uwaaaaaaaa...

Dlm lukisan kedua, Org lidi pertama tu Firdaus. Org lidi kedua tu MAKANDAK jgkkk... UWAAAAAAAAAAAAA...

Tp adik aku mmg sgt sabar la berbanding aku.Firdaus panjat2 ketuk2 kepala dia. Menten je minah tu. Kalu aku dh tuka jd singa dh kot. Huhuhuhuhu....

I took it badly la kn... Tapi En.Shahrun, "Haaa, bole la kita pi honeymoon, tinggalkan budak2 ni kt Ika".... Aku mcm... We got isu here, anak2 kita tak sayang kita skg...Huhuhu... So i keep telling Firdaus.. Plis la mama bkn tak sayang Aus. Tp mama mmg tak smpt nk attend sumer org. Mama cube sabar. Cube ckp baik2. Tapi boleh tak Aus coorperate. And then Firdaus reply. 'Takpela mama, bia Aus duduk dgn nenek!"... Uwaaa that's not the point ok....

Tp dh 2 3 days aku dok bebel2 pujuk dia apa sume. He seems to slowly change la. Mcm dia ckp. Bkn mama. I love mak andak tu sekali dgn mama laaa. Pstu he draw another kapal next to kapal dia ngn mak andak tu.. Ini kapal Firdaus ngn mama plak.. Huhuhuhuu...

Ok la aku takleh go on. Sedih kot anak sendiri tak sayang. Huhuhuhuhu...

Ok bai.

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

AZREN said…
slamat start bekerja kakct..
lame menyepi...hhehe

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009