Mimpi

Malam kelmarin.. Aku mimpi...

Bagi aku pelik.. Ok korg dgr dlu..

Aku mimpi aku dapat sambung blaja.. Kompom bkn suasana masa aku blaja dlu.. Lain sgt org sekeliling..

Tiba2, aku dpt assignment... Aku tau detail psl assignment tu.. Tp aku penah dpt assignment yg lebih kurang la dlu.. Aku kne dev sistem pakai vb. tarik gmbar pstu proses gmbr tu...Sounds familiar? Tapi masa tu aku copy n paste je assignment tu, time degree dlu. So masa dlm mimpi tu aku vow aku nk buat sendiri. Coding utk proses gmbar tu belambak kt tenet. Tinggal nk tarik, blaja cmne nk tarik variable, buat button, atau buat bar.. Kira mcm dev Adobe Photoshop la, tapi bkn la smpai jd Adobe Photoshop. ;p...

Skali tiba2 aku terjaga dr mimpi. Rupanya aku bermimpi. Sblm bgn tdo tu, aku mcm senak perut la gk. Mcm ada kerja, tapi tak siap ( sebenarnya kt opis mmg ada pun. kui kui kui)....

Then takpela, anggap jela tu mainan tdo..

So last night, i had a dream again! Actually everynight pn aku bermimpi. Tapi kalu mimpi pelik2 besenye tak la.. Bese mimpi2 yg bese2... Cm contoh aku naik kete pi johor, skali mcm deja vu.. Bila aku dlm kete on the way nk pi johor aku ase mcm aku penah mimpi benda ni. I mean, mimpi simple la kn.....

Tapi bila dpt mimpi pelik yg lain skit.. Aku jadi teringat2 la..

Ok so last night, my dream was still a dream la. Heheh. Aku mimpi, aku kt rumah teres, which is rumah aku. Aku ase mcm phewww, lega dpt bli rumah ( masa ni tak pasan lg aku tgh bermimpi) dan aku dlm proses pindah. Aku tgh duduk. Tgh layan org ramai which is basically family members yg tgh tolong aku pindah. But a bit weird, because i didnt remember seeing my parents or my sibblings... My hubby and my kids also was not around. But definately, the house is mine. OK, kt situ dh pelik. Tp aku tgk sekeliling. Aku nmpk dapor, rumah tu 2 tingkat. Cat dia kaler putih. Lantai - erm tak igt plak, yg psti aku tgh duduk atas lantai. Dh ada sofa, tivi, meja mkn - ok meja makan adalah sama ngn meja makan aku skg... Dan aku tgh berkira2 bila nk pindah... Esok which is hari ni aku takleh cuti - sebab aku ada meeting.. -____________-. Skali aku terbangun. Haih.. Aku mimpi lg rupanya...

Actually tak lah pelik mana mimpi tu.. Memang aku tgh idam2 kn sgt nk sambung blaja - aku nk buat kalau bole fulltime so aku kena cuti tanpa gaji kalu tak leh nk claim HLP - cr la sendiri what is HLP. huhuhu. Aku juga idamkan nk bli umah teres/semi detached house.

Which make me think- adakah mimpi means 1 hari aku akan ase benda ni deja vu? Ataupun mimpi means, aku dpt rasa benda tu dlm mimpi je? Wallahualam. Huhuhu...

Pagi td tgh2 bwk kte... Ada la 1 moto ni laju je potong aku.. Jln kt dpn. Wearing ALL BLACK - helmet black, jacket black, pants pn black, kasut pn black. Dan moto dia pn ALL BLACK jgk... -__-...

Tiba2 dekat selekoh, dr UPM tu nk masuk ke Putrajaya. Mcm selekoh tajam jugak la. Pstu kt tgh2 jln tu mcm ada berlubang skit tp takdela dlm. Mcm hakisan. Sebab mmg ramai org bwk laju kt situ... Tiba2 aku tgh mengelamun aku tgk dia mcm nk terjatuh.. Dia tahan dgn kaki.. Alhamdulillah tak jatuh... Phewww... Tiba2 teringat en. shahrun yg saban hari naik moto gi keje. Hari2 pn aku tgk dia mcm lebih. Yelah duduk takleh sandar. Pegang handle pstu pusing.... Selama lebih 30 minit pegi, 30 minit balik....Kami mmg merancang 1 hari nk bli second car, wpn mgkn beliau akan bising jem la apa la. Tp itu yg terbaik utk beliau. Aku ase naik moto ni not good for his health.. Dh lama rasa... Tp asenye skg ni masa sesuai utk change kot? Tp takleh gk. Kene fikir nk bayar installment.. Duit minyak tol lg... Dn aku pernah expirience 2 jam perjalanan dr umah aku ke opis en. shahrun time working hours.. GILA JEM.. Gila tak tahan the pressure! Heheheh. Ntah la tgk la mcm mana. Moga Allah lindungi perjalanan en. shahrun...

So itu la citer psl mimpi. Korg2 yg kwn aku, harap korg doakan aku yerk. Moga2 1 hari dpt la aku sambung blaja dan bli rumah teres! Yg tak kawan aku pn kalu nk doa, aku time kasih sgt... Hehehehe. Bkn aku tak kawan korg. Tp aku tak tau sape korg.. :D...

Ok bai...

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan