Moreh, SPA and Girls Day Out


Khamis lepas (20 Oktober 2011) adalah hari gaji bagi Kakitangan Kerajaan dan juga hari Bacaan Yassin kt Surau Villapark.

Masa dekat Office, member ajak mkn kt McD. Ada promosi Quater Pounder. Makan ramai2 memang tebaik. RM6.99 je kot 1 set ngn air n fries. Kitrog mkn kt The Mall. :D


 
Aduh terliur sey tgk gmbar atas ni :D

Untuk Moreh Surau Villapark, Last week En. Shahrun suruh aku buat Bubur Jagung. Sebab masa parents dia dtg rumah kitrog, bubur jagung aku agak maveles la jgk. Wakaka. Yela, masa tu pakai santan pekat yg dh siap perah tu. Pstu bahan2 pn byk lg. Kalini aku Cuma pakai bahan lebihan haritu plus santan perah sendiri. Bg aku kurang kick la. Gula Merah pn dh tinggal sikit. Walau bagaimanapun, rasanya masih tidak begitu mengecewakan. Hohoho.

Ntahlah, aku slalu niat kalu aku bake or make sumthing yg best aku nk amik gmbar n share. Tp mmg tak terbuat. Lauk bodo2 aku hari2 jgk yg aku amik gmbar nye sure korg bosan kn? Hik hik…

So this week, since takde org yg volunteer utk buat moreh, so En. Shahrun request lagi aku masak. So kali ni dia order Mee Soto. Memang aku dh biasa buat Mee Soto ni sebab bende ni fav En. Shahrun dan anak2. Tak tau la Org Banjar memang suka mkn sup sup ke? Tp hari tu aku twisted skit recipe Mee Soto aku dengan guna Kaedah yg mak aku guna pakai. Iaitu pakai Perencah Mak Siti Mee Soto shj. Wakaka. Tp ada la adjustment nya skit bg menampakkan profesionality seorg ibu mithali. Wakaka… Kira kalu masak Mee Soto bese, ase die bese2 jela. Tp kalu letak perencah tu kick dia ada sikit terangkat. Masa mak aku ajak Nenek + Atok aku mkn2 kt rumah raya haritu dia buat. So En. Shahrun suka n bli. Memang sejak dr tu takde buat Mee Soto. So since dh dpt tempahan special, aku pn try la guna kaedah mak aku tu. Alhamdulillah menampakkan kejayaan. Kui kui kui.
Gmbar pun takde gk. Maklumlah pemalas. Sebenarnye Iphone aku 100% ada kt tgn En. Firdaus kalu aku balik rumah. Menyebabkan aku malas gile nk update2 kalu kt rumah skg. Nak2 En. Firdaus dh makin pandai browse sendiri bagai. Aduiai…
Balik2 kerja memang tros bersilat kt dapur. Aku biar je anak2 kt hall nk tonggang ke tebalik ke. Aku Buat sup, Sup kene 2 kali pemeringkatan. Rebus sekali, buang air then br buat kuah. Itu memang fatwa En. Shahrun. Bole pakai gk la. Kn kalu kite rebus2 tu kuar buih2 kaler itam tu? So buang benda tu la. Pstu yg lawaknya. Lepas tumis2 bawang+halia, letak sup bunjut + perencah mee soto mak siti, letak skali kiub ayam. Wakaka. Kompem la kiub ayam norr tu amik rebusan ayam berserta ngn buih2 kaler itam tu kn? Layan kn ajer. Janji sedap dimata sedap jgk dimulut ketika mkn. Hikhik.

Buat kicap sambal. Blend aje nk cepat.

Masa goreng ayam and sejukkan. Aku letak tepi. By the time aku ready nk siat2 isi ayam tu tau apa berlaku? En. Firdaus n En. Hafiy dh kidnap ayam yg aku letak tepi tu n lapah secara beregu. Ampeh. Hahaha. Korban 1 aksesori Mee Soto aku.

Pstu aku rebus fish ball + fish cake + sayur. Berusaha aku asing2 kn bekas siap letak cling wrap tuh. Punyelah konon ala2 catering. Kekekee… Skali En. Shahrun balik smyg magreb. Die nk bukak 1 nk campor adok kn sume. Jenuh n amik masa nk buat benda tu die nk campo2 kn? Tidakkkk. Dlm ati doaaa  jgn la die buat mcm tu. Penah mengcling wrap tak ilang lg. Dh la aku takleh nk protes nanti dia mrh. Paling2 pn menangis dpn Allah je laa… Huhuhuhu. Allah maha kaya. Die tak bg aku nangis malam tuh, En Shahrun tak jadi campor adok kn semua. Sayur sawi je die cmporkan sebab cinonet sgt utk die asing2kn. Legaaaa rasa hati ni. Alhamdulillah.

Air rebusan yg sama aku rebus Mehun yg aku dh rendam awal2 td. Pstu lebihan air tu, tak byk dh lebih sebab semua mehun dh serap. Aku cmpo dlm sup. Bila rasa meehun tu tanpa kuah, dh sedap dh. Sebab die serap air rebusan fish ball, fish cake n sayur td. And aku mmg ada letak garam skit kt kuah nk rebus tu. Wallah mantop… :D

 Alhamdulillah, habis hasil masakan aku malam tuh.

Esok nya Jumaat (21 Oktober 2011) aku dah plan ngn ida nk pi Slimming Sanctuary kt Midvalley untuk sesi berspa-spa. Gmba kt bawah ni sebelum la. Masa br lepas parking. Anak2 anta nursery. Sepagian aku kemas rumah apa yg patut. And bergegas ke Midvalley. Dlm kul 1130pagi aku kuar. kul 1230 tak dpt parking lg. Aduiai.. Aplah byk sgt manusia kt Midvalley haritu ni...

 Pstu smpai2, Miss Ida dah smpai dlu dh. Wah makcik ni mekap tau. Aku dtg clean n clear je. Sebab takot lmbt. Umah kn jauh. ;p....

Tak lapar pn. Tak igt nk mkn pn. Sebab sebok borak ngn dia je. Mcm2 citer kuar. Lama tak jmpe.

Memula org urut. Time urut tu aku ase best plak. Sebab aku mmg exhausting sgt2.. Tetibe ada org urut2 belai2. Mana tak best... Pas urut masuk Sauna. MashaAllah peluh tak hingat. Ida ckp, lepas masuk sauna ni bleh kurus la? Hahahaha. Kurus tu takde, muka merah padam tu ye.

Ps kuar Sauna, Masuk jacuzi lak. Aku tak suka la jacuzi tu kot. Air dia bau pelik. Takde la bau2an susu2 an ke hape die taruk. Pstu badan aku gatal2. Yucks. Tak shukee. Hehehe.

Kuar jacuzi settle tukar2 baju, buang air. Punyela dok menahan dr dlm jacuzi. Aku nk je kencing kt jacuzi tu. Tp mcm tak civilized lak. Kuar jacuzi pi hot shower, pn ase tak civilized. Kuar dr hot shower, siap pakai bj br aku pi toilet kencing. Puuuhhh legaa. Eh tu pn nk cite? Wakakaka

Pstu die halau pi consultation room plak. Tu yg amik gmbar di bawah. Kire sebelum dan selepas. Muka aku merah padam sebenarnye. Sebab sauna room tu. Tp okla. Ase fully energized. Berbaloi la RM68 je kot. Dia push2 soh buat lg. Soh sign up for mini package. Aku ckp aku takde duit sbb nk pi Korea. :D...
 Otw balik tu, teman puan ida pi bli barang kt Mac. Gilo la pakai Mac. Wakakak. Tp mmg cntik pn la. Tp aku blom ready lg utk benda tu. Gua pakai silky girl je. Cuma compact powder pakai Lauriel, tu je yg sesuai pn. :D. TP tinginnn nk pakai SK-II..... :(...

Ops lupeplak. Sblm pi Mac tu kami pi mkn kt The Manhatan Fish Market.... Ida blanje... Masa memula agak lapar so sedap laa.. Tak tau brape Ida spent utk makan kt sini. Dia ckp murah2 sbb pakai Groupon... Tp aku suspek agak $$ gk. Tenkiu ida. Dh la lebihan makan die soh tapau bg kt En. Firdaus n En. Hafiy. Aku blom hidang utk 2 org budak tu, diorg dh sebat dlu sendiri. Paling suka ialah En. Hafiy. Yg liat2 seperti sotong tu dia tak mkn la. Die mkn ikan n fries... Susah sbenanye nk suruh En. Hafiy mkn. Kene la ngn tekak die tu. ;p....
Phew... Legaaaa dpt update...

Ntahla takde citer menarik sgt nk update pn. Bkn la hidup ini terlalu membosankan. Cumaaa. Entah la ek.

Mgkn aku dh smpai tahap. So over it with the current social networking. Wakaka. Ntah hapa2.

Tp still ada lg kehendak nk update. Cuma ceritera tak mengizinkan.

Aku cerita psl agama org kata aku poyo.


Aku cerita psl family kate aku menunjuk2 lak.


Cerita pakai spek itam kate mata aku rabun - memang mata aku rabun, tp aku malas pakai spek. wakaka.


So akhirnya, takde apa la nk dicerita. Cerita pasal pegi spa ngn ida ni pn, ida yg ckp. Haa ko cite la pasal ko pi spa ni. Wakakaka.


Ngade2 kn. Nk update blog pn nk kene ada org push2. :D


Selagi ada org suruh aku update, insyaAllah aku akan update. Cume skg ni, dlm hati ada sikit berat. :(

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009