My Big Boy..

Smlm chatting ngn hannan. Dia kata, wei update la blog. Aku kata, hem takde mood la.

Lagipun takleh nk update cm die tu. Dgn bj raya bagai. Camera takde. Camera fon pn takde amik gmbar bj raya. Tak best.

Pstu pg ni tetibe aku jiwang. Tingat psl my big boy nih. Dh besar dh anak mama.

Last 2 day, aku perang skit ngn hubby. Eh takdela skit. Mcm tersampuk, aku pn tak tau. Mrh btol dlm hati ni. Huhu.

Pstu Firdaus tanya aku. Mama marah ngn abah eh? Aku ckp a ah. Tanpa peduli kt Firdaus sgt. Melayan amarah hati ni yg ntah hape2. Skali dia geleng kepala. Ish ish ish ish... Mcm ayah nasihatkan anak. Aku tak tau nk ckp cemana perasaan aku time tuh. Tp aku dpt rasakan, die nk bgtau aku, mama kenapa nk marah2, tak elok tau. Huhuhu...

Pstu ada lg episod masih marah kt abah dia. Ekekeke. Abah dia mkn, ngn Firdaus. Aku bolayan. Mls nk join. Firdaus dok panggil2. Mamaa makan laa mamaa. Aku tak dtg jgk. Pstu die dtg kt aku. Maamaa kenapa taknak mkn. Jom la mkn. Ok tipu, dia panggil aku Amaa bkn Mamaa. Heheeh. Amaa mkn la amaaa. Takmo. Jom la amaaa. Amaa mkn eh. Aus tgk. Huhuhuhuhu.

Die mcm dh pandai nk ajak borak. Kalau tgk tv, dh pandai nk tanya2. Tu kenapa. Tu kenapa. Kalau kita ajar dia 1 2 3, suruh sebut smpai 10. Dia dh pandai pertikaikan. Contoh aku suruh dia kira 1 2 3 smpai 10, lepas tu br lompat. Nnti die ckp. Bukan la amaa mcm ni. Dia ckp 1 2 3, lepas tu tros dia lompat. Kiranya nk smpai 10 tu panjang sgt.

Aku ckp ngn dia, Kalau firdaus nk pi skolah. Firdaus kene tau 1 - 10, one smpai ten, a b c smpai x y z. Pstu aku tanya die, Firdaus nk skolah tak? Pstu dia ckp, Firdaus takleh skolah, sebab Firdaus takde baju hijau. Sbb budak2 kt nursery dia yg pi tadika, pakai bj kaler hijau. Adeh anak aku ni. Pstu aku ckp la, ok nnti mama bli baju hijau firdaus ok. Ok. Nnti firdaus pegi skolah eh amaa.

He's a big boy now really.
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

misshannan said…
ooo.takde idea eh...nampak tu sampai 2/3 entry ko taram...kelam kelibut aku nak baca mana satu...hohoh....anak2 cepat besar kita nampak...kita pun sama membesar ngan anak..kdg2 kita tak prasan....betol tak...well done baju hijau....si baju hijau sedang bertugass...

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan