Bebel, aku bukan pembebel!

Ok lah nk citer skit. Ada sape2 nk kesah? Eh ade aku kesah kalu korg tak kesah pon? Sikit pn aku tak heran. Ho ho ho. Emosi la pulak. Hehehe. Okeh abaikan.

Dialog Mlm Td. Lepas diri sendiri dh mandi, and anak2. Kes kene mandi awal = Hafiy berak!!!!! Hahaha. Kalu tak, slagi blom masak dinner jgn haraplah nk mandi ke hape ke. Hehehe.

Hubby call mlm td: U nk mkn apa malam ni? (ayat tricky nih, sbb nk suh bini dia msk. hehe)
Aku: Ntah u nk mkn apa? (tricky gk, sbb aku tau kalu aku suggest die msti taknak. huhu)

Hubby: Buat nasi goreng, pstu kuarkan ayam...... (ade lg dia ckp. tp masa tu anak2 tgh berkelintau so aku tros ckp ok n letak tepon. aku angkat balik tepon sbb cm dgr suara die, tp die dh tekan disconnect)

Aku pn msk nasik, smbil basuh cawan2 ala minum2 tak basuh besela kan. Smlm mkn free, so mmg dapo tak berusik la. Pstu aku basuh periuk, sbb aritu goreng ikan, so tutup je periok tu mls nk basuh. Pstu cm tgk minyak tu dh lain mkn. Kopek bwg sambil buat air panas budak2 ni nk minum susu. Pstu pi smyg magreb. Pstu hiris2 bwg. Skali nasik cm blom masak lg. So tumbuk plak bwg tu kasik kick skit kononnya. Pstu nasik dh msk tumis2 bwg nk buat nasi goreng. Ayam pn mmg dh kuarkan. So marinate.

Ps dh siap goreng, hubby balik. Pstu Goreng ayam. Smbil buat meggi Firdaus. Budak ni pandai tau demand. Bkn nk mkn apa org dh siap. Dh la perangai cm bapak die. Ikot anak tekak die jer. Kire mmg cm cerewet. Kalu takde yg die nk tu mmg cm tak selera nk mkn. Kdg2 geram. Tp lama2 dh bole accept kot. Ehehehe.

Smbil siapkan goreng buat2 air, suh Firdaus letak pinggan atas meja, kutip pinggan yg kene tarik dr Hafiy bwh meja. Layan budak2 ni mkn. Ps siap goreng ajak hubby mkn. On the way nk pegi mkn, Firdaus nk air sirap plak, padahal mama dh buat air sarsi. Huwaa. Saba lg. Diam je.

Aku sebolehnya avoid bebel2 nih. Sbb aku tau, hubby aku bkn nye jenis pendengar setia. Aku tau, ending nya aku yg sakit hati. Blog takpe, ramai yg jd pendengar setia. Wakakaka.

Satu suap, tgk anak2. Perut dh start nyanyi2 (tau jgk lapa kn, padahal td dh tekad, kalu hubby tak rekues apa2, mcm mls nk msk. ahahaha). Satu suap, hafiy tumpahkan air. Satu suap FIRDAUS LAK TUMPAH KN AIR!!! Huarghhh.

Hubby habis mkn. Susun pinggan ATAS MEJA!! Pstu die pegi basuh tgn. Grrrrrrrr. Panas2.

Smbil kemas2 tmpt mkn. Padahal tak habis mkn lg ni. Anak2 berlari2 kt tmpt diorg terabokan tuh. Dgn air lah. Dgn megi lah. Mama dh peluh2 nih, padahal dh mandi. huarghhh. TEKANAN!!!.... Mls dh nk mkn (Agaknya sebab ni lah aku kurus kot hahahah. smpt lg)... Pstu tgk hubby die tgh berfesbuking!!! Tau la, kt opis die busy gile, tak smpt nk catchup ngn memember. Tau paham. Tp tolonglah pahami diriku ini.

Tros kuar 1 ayat.

"Tolong lah i ni ha, i pun penat gk balik kerja!"

Sbenanye ada lg 2 3 ayat lah. hahahah. Pendek kata memang dh bebel jgk.

Pstu tros tepiki. Adoi td kate taknak bebel. Huargh...

Akhir kata, takleh elaklah bebel2 ni. Wpn cuba nk elakkan. Hati panas pn sukar utk disejukkan. Huarghhh.

Last2 amik air smyg. Br sejuk skit ati....... Soriler kepada yg berkenaan. Huhuhuhuhuhu

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

AZREN said…
hhihihi kelakar entry ni...

luahan perasaan ape salah nyer...

tu la anak 2 dh x menang tgn kan..mcm mane la i nnti......hheheh kene get ready ni...

kalo i dlm situasi u tu kan..slalu nyer i slalu buat2 mcm marah Luqman...mcm ckp "Luqman mama penat ni knp Luqman buat blablablabla" i mcm stress kan word 'penat tu' & 'suma mama nk buat'...

nnti tetibe ade la org terasaaa...kekkekeke indirect...
kalau aku kan siti, aku takkan berckp.. aku bg silent treatment...nanti dia akan sedar sendiri.. tapi nak tunggu sedar tu, rasa mengelegak la gak otak dgn hati aku...

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor