Aiya Bosan Suda.

Ada kerja, tp takleh nk go on.
 
1. nk setup meeting, takleh sebab user cuti ler plak. tak paham cmne dorg bleh cuti lama2.
 
2. nk buat tut, takde mood.
 
3. Terase nk mengotter baju raya anak2 ku. ahahaha. siap bwk. tp tak proper le plak buat kt opis kn. sbenanye nk pi bli benang sat gi, ngn jarum.
 
4. Nk bli tudung. Tudung hai tudung. No more syiria ke ariani ke, sbb hubby kate cm indo. Uwaaaaaa.
 
5. Sudah lari tema. Ada aku kesah? kaler ijau plak kami this year. ;p. Tema asal biru, tp tebekenan ijau. Nk wat cmne?
 
6. Nk pegi melawat anak ida comot. Mesti cumel. Auntie sgt sorry syg. Sbenanye auntie nk jmpe mak dia. Anak dia no2. Ekekekeke. Takpe2, tp hadiah tetap utk si baby. ;p...
 
7. Wah dr td list kerja psl raya je kn. Ekekekeke.
 
8. Tahun ni takde apa utk mak i, or mak mertua i utk raya. Skadar duit raya jele. Sori mummies, anakanda sep bajet. ;p.
 
9. Smlm berbuka ngn nenek n atok ku. Masa aku kawin dlu, dh nmpk diorg ni dh tua dh. Ni dh 4 tahun kawin, nmpk sgt different nya tuh. Atok aku pn dh 80 tahun dh umo die. I so touched to see them, still standing and still living on their own. Moga Allah terus berikan kekuatan, dan diorg tak payah duduk umah org tua. Just be happy as they are now. Amin........ Tenkiu hubby, sbb sudi bwk bininya melawat nenek and atok nya itu......
 
I guess that is just the spirit of being husband and wife.
 
Bkn sekadar, isteri hanya perlu mengikut suami. Malah, bila isteri ikhlas mengikut suami, suami pn beri ganjaran utk isteri. Itu yang indahnya islam bagi aku. Islam meletak garis panduan, utk dipatuhi. Dan bila kita patuhi, pasti ada ganjaran utk kita kelak. Tak payah tunggu smpai syurga. Ganjaran tu dtg sekarang jugak.
 
Aku percaya, islam tak menganiaya. Aku amat yakin. Walaupun ada yg mempertikaikan. Contohnya pasal suami boleh kawin smpai 4. Dia tak boleh kawin, kalau dia tak mampu. Dia perlu cukup bukan sahaja kewangan, malah batin. Mampu kah dia nk menanggung lebih dari 1 isteri? Mampukah dia memenuhi tuntutan batin setiap isteri? Batin ni bkn seks je. Batin ni contohnya macam temankan isteri shopping, teman isteri beli barang dapur, teman isteri bawak anak pergi klinik. Org kata dgn aku, ELEH, SUAMI ZAMAN SEKARANG, DIA NAK BUAT KE SEMUA TUH WALAUPUN DIA TAU TANGGUNGJAWAB? Aku ckp, tak buat dosa. DIE KESAH KE BERDOSA? BYK LAGI DOSA LAIN DIA BUAT? Aku terdiam. Aku bkn terdiam sebab aku tak tau nk jwb. Aku terdiam, tapi aku ckp dlm hati. Aku yakin, andai aku yakin, Allah akan tunjukkan aku jalan. Aku berlindung di bawah naungan Allah, aku bukan siapa2, hanya manusia, aku sendiri tak tau apa reaksi aku andai aku perlu bedepan situasi mcm tu. Aku cuma boleh kata sekarang, aku percaya Islam itu adil kita cuma perlu follow je. Kalau kita follow kita tau Islam itu adil. Pastu aku ckp. SAYA SENDIRI PUN TAK PASTI APA PENERIMAAN SAYA NANTI. CUMA SY PEGANG KEPERCAYAAN SY MCM TU SEKARANG. DAN SY CUBA BERSEDIA, SEBAB SY SENDIRI TAK TAU LAGI APA JADI MASA DEPAN. Huhuhu.
 
Macam masa aku ikot suami balik kampung. Aku ikhlas, aku tau dia happy sebab dapat bawak bini dia balik kampung. Dia happy dpt jmpa mak dia. Dia happy dpt impresskan mak dia, bila bini dia masak sesuatu, wpn bini dia ni kdg2 malas. Ho ho ho. Dia happy bila dpt tunjuk muka, bila bini dia paksa2 dia bagi duit kt mak dia. Aku tau dia happy. Aku buat tu pn sbb nk dia happy. Dan bila dia pn bwk aku balik umah mak aku / kampung aku / umah nenek aku, aku tau dia cuma timbal balik apa yg aku dh buat utk dia. Aku tau tu bkn sekadar timbal balik, tapi itu dh mcm obligation dia. Obligation aku, buat dia happy. Obligation dia, buat aku happy. Dan aku rasa tu indah. Dan aku rasa tulah nikmatnya berumahtangga. Sambil taip2 bende ni, ase mcm terharu sgt. Ho ho ho tetibe.
 
Di bulan yg mulia, tiada lain yg lebih mulia melainkan mengingat2 benda2 yg mulia. Eceh. ;p
 
So. lets move on...
 
10. Mlm ni nk celebrate beday hubby. Mkn kt kedai tomyam biasa je, tp hubby kata die balik lmbt plak.
 
11. Esok cutiiii. yeyyy.
 
12. Erm rasa dh takda apa dh kot.
 
Oh ya, aku masih lg tak open blog ni tu public. Aku sbenanye masih merajuk ngn dunia luar. Ho ho. Ada sape nk kesah ke?
 
Takdelah, aku masih blom bersedia utk diri ini ditatap oleh dunia luar. Uwek sila muntah. hahahaha.....
 
Aku masih rasa, org blom kenal sapa aku, so kalu aku bukak pun, aku sendiri sakit hati, dh la buat org sakit hati kn? So lebih baik tutup. Dan mcm tu jugak lah aku diluar sini di dunia realiti ni. Tak reti2 lg nk maaf kan org? Ntah lah.
 
I dont know. Susah sgtlah rasanya. Tadiaku bc, sumthing like mcm, kalau ko rasa dipulaukan, tu sebab ko sendiri yg meletakka diri ko disitu. Ha kan. Fakan ngn muka mama kn aus kn. Huhuhu.
 
Oklah tu je.

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

AZREN said…
takpe, x open to public bleh ade personal touch skit..heheh

jgn risau u still ade pembaca setia..kekek

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan