After Opis Hour...

Aspalela..na na nanananaa..o Aspalelaa.. na na nan anananana..ehehehehe...kalu sebut After ase mcm nk nyanyi lagi aspalela plak..ekekeke

Abg, if ur reading this..This is actually meant for US..not just you la..ehehehe

Tghari td ade sorg member baik aku ni tegur, she was telling me how she end up gado ngn her lil hubby. Kesian dorg...But wht to do..H & W mmg kalu tak gado tu tak sah.. Paling2 end up dgn perang dingin...Klau tak penah perang tuh aku mmg tak pecaya la.....At least msti ade terasa kt mana2. Well itu adalah lumrah n ujian dari yang Esa........Wallahualam...

Tp cerita die ni amat unik bagi aku sbb dia ni dok kt umah mentua. So kalu gado2 tu of course la kadang2 tu slipped tru..And Mentua dia tau...

Happen plak time pukul 1 pagi..Tak ke panas kalu kita yg jd mentua dia? Hahaha

Well member aku ni pregnant..And tau jela emosi pompuan mengandung cemana...Aku penah alami and mmg syahdu yang amat.. In fact aku ada byk posts n entries yang menceritakan pengalaman mengandung bersama hubby ku yg mmg EGO..takmau pujuk...and memang pada dia aku ni mengada2. Well suma tu dh belalu dh pn...Still aku terasa jgk..Tp ALHAMDULILLAH bila aku mrh dia diam..bila dia marah aku tryyyy diam..wpn telepas..Tapi Alhamdulillah so far kami masih waras dalam mengatasinya. Smoga Allah s.w.t sentiasa melindungi kita semua. Amin..

Mcm kawan aku ni, dh smpai tahap yg hubby die berang. die pn sama. Bese la kn.... Mgkin darah muda kot. Tapi nk dijadikan cerita, mmg nasib dia baik begini lah terjadi pada masa itu..

Semasa situasi tgh HOT. Mentua dia call henset hubby dia dan suruh hubby dia keluar sat. lepas tu org tua tu explain pasal pompuan mengandung ni mcm mana suma. Sikit pn dia tak salah kan menantu dia yang pregnant tuh. Kalu mentua2 lain mcm mana? Dan2 tu salah menantu n menangkan anak die. Ni normal la kn. Tp aku mmg respek kt mentua kwn aku ini...

Lepas tu die bagi ayat suci Al Quran, aku tak sure ayat apa. Tp esok member aku bgtau. Soh anak dia baca, before tu soh anak die amik wudhu..Smayang sunat utk tenangkan hati..Then soh anak dia baca Surah Al-Yassin.. dan dalam pada tu anak dia mula tenang....

Tak lama lepas tuh anak die kembali kepada isteri dia dan mintak maaf....Mula dorg diskusi balik kenapa bini dia emo suma. Pregnant woman suma camtuh! huhuhuhuhu........Dh la perempuan ni tak pregnant pn mmg emo..dh pregnant berkali-2 ganda emo tau! So br la dia paham and rasa bersalah. Yg aku respek tuh siap mintak maaf suma tau! Bg aku mmg lelaki ni susah gila nk ucapkan MAAF.......Bila die luah tu, it's something BIG...............

Aku tak tau la..bg aku suma ni mmg ketentuan dari yang maha ESA..suma ni kerja dia....Dan aku bersyukur sgt...Kwn aku tu pn sama...Alhamdulillah..kami ni masih dilindungi NYA....InsyaAllah........

Dalam pada tu..dalam perkahwinan msti ada gangguan daripada setan....TU pasal dh tak nmpk mana betul mana buruk. Baik dr diri si Isteri mahupun si Suami.....

Aku pernah jgk baca 1 article berkenaan Seorang Khalifah, Umar ke Usman ntah. Tapi ada seorang sahabat nk mintak tolong sebab bini dia kuat beleter sampai die tak tahan. Skali die pegi umah Khalifah ni tgk2 bini Khalifah tu pn kuat beleter. So time die nk balik Khalifah panggil dia tanya kenapa? Lepas die bgtau hajat Khalifah tu pn ckp cmni....Perempuan ni, byk benda yang di tolong aku buat, jaga anak aku, basuh pinggan, kemas, uruskan pakaian aku dan memenuhi hajat aku pada malam hari... Jadi apalah salahnya dia melepaskan emosi dia tapi suma kerja tu dia buat. Cmtu la lebih kurang.. Kira to be short, i still love her no matter what..Because i love her i let he do the leteran all..Muahahah..lebih kurang cmtu la...Tp aku tak suka beleter sbb aku jd penat....And sbb hubby pn tak suka aku berleter lg la aku malas nk beleter..Tapi kalu terlepas tu sorry tu aku mmg tak sabar dh la tu..ehehehe....

Kesimpulannya, perempuan ni mmg halus..Dalam2 halus tu dia senang luahkan emosi dia..Dgn cara mogok..marah..kata2...Kalu lelaki tak sabar...Perempuan punye sabar lg la tak sabar gilaa...So lelaki ni kene la tahan skit kot..Nama pn pemimpin..kalu bkn suami yg memimpin isteri sape lg kn...Lg 1, selain semayang...Kite kenela amalkan juga baca2 Ayat2 Quran penerang hati ni..Just utk melindungi kita....Hehehehe.....

Oh wel..apa la aku merepek ni.....panjang plak tuh ek? bosan2..ehehehehehe

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan