Currently I've Been Listening Too...

I've been lately keen to these songs. Most of them, does not related to me, but i'm just enjoying the sound of it. Maybe because of the lyrics, because of the situation, idk. I just loves them and been singing them on my head over and over again.

Though, i did not memorize the lyrics. 

1. Menang - Faizal Tahir
Aku harap En. Suami aku, tujukan lagu ni untuk aku. Tapi... Well, being more mature myself. I will let this to rest. But, i still have hopes. 

2. Di Matamu - Sufian Shuhaimi
Lirik dia memang macam ek ele lah sikit. Sufian macam salahkan EL buta-buta. Mula-mula aku geram jugak lah. Haha!

Tapi lepas tu Fatin Afeefa buat cover lagi ni. Sedap kot suara Fatin. Mmg win lah. So aku pun mula dengar. Tak semena-mena aku tengok MV Sufian Suhaimi.

Then aku realized dalam MV tu, Sufian tak salahkan EL 100%. Dan sebenarnya MV tu explain situasi dua insan tu. 

1. SS pun memang jenis lelaki gatal kot. Dah ada awek, layan gak perempuan lain (dalam lagu tak sebut) tapi dalam MV, tunjuk ada a few perempuans yang SS datinglah karaoke lah. So explained the real situation doesn't it? 

2. Tak releven langsung dalam lirik, cakap "Kau pilih dia", takde kelibat orang ketiga untuk pihak perempuan. So maybe, EL, tak boleh terima diduakan. And explained, why EL pernah keluar kenyataan, Mak EL je yang tau, El ni seorang perempuan yang kuat. Memang kuat la kot. Dah jadi macam ni, dia still boleh senyum. Dia sayang jugak kot dekat SS. Tapi, being a lady like she is, ramai je orang lain nak dia. Takyah la stay ngn seorang lelaki yang tak mampu nak stay ngan seorang perempuan je.

3. SS sedih lah jugak kena putus camtu. Tapi dah ko salah. Yang penting kau dapat kesan salah kau kat mana. Susah nak jumpa perempuan yang redha je, walau sayang kau macam mana kuat sekali pun. Kuat jugak la EL sayang kau. Ikutkan ramai je laki nak kat dia, tapi kau lah paling win, sebab sempat tunang.

Gituuu. Makcik bawang bagi review. Hihihi.

3. Asal Kau Bahagia - Armada
Takde kaitan ngn aku jugak. But i just love thos lyrics. 

4. Haram - Hael Husaini & Dayang Nurfaizah
Takde kaitan jugakkk hehehehe.


See, most of them tak related to me! Tapi tak salahkan suka lagu yang takde kaitan ngan kita? Heheheh.

K Bai.
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor