Nikmat Hidup..

Tidur nyenyak malam tadi Alhamdulillah.

Tp tetaplah bangun tu terasa macam nak bangun solat je then tdo balik. Wakakaka... Tidor terus baru padan muka hang tak sempat bertaubat. Huhuhu. Nauzubillah... Allahuakhabar!

Anak pertama ngn anak ketiga, memang tak cukop tdo. Ammar even smpai aku preggy kan aisha, still malam nak menetek je 24 jam. Tp syukur, lama2 aku berjaya stop kan dia nyusu. Kira ammar lama menyusu lah. Smpai dia 2 tahun lebih. Just nice smpai aku preggy kan aisha dia stop. Tapi masa dia 8bulan dh campo susu la. Cuma masa dgn aku takdela minum susu botoi tu kan. Huhuhu...

Anak kedua - hafiy memang laaagi lah byk tdo. Tp dia suka nangis tgh2 mlm. Punya lah susah. Tp lps tu dia tdoo smpai pg smpai ketghari. Aku yg tak tau masa tu sepatutnya tak boleh bagi baby tdo lama sgt. Huhuhu. Dok syok baby tdooo ja kan. Huhuhuhu...

Aisha memang menurun perangai hafiy. Cuma lebih ok skit la. So siang dia susah tdo. Mlm dia tdo sepanjang malam. Bgn pn masih ketiduran balik. Alhamdulillah syukur syukur sgt dgn aisha. Kalau dia bgn or menangis malam tu ada la punca musabab nya. Aku salah mkn ka apa ka. So fix issues tu, insyaAllah ok la dia.

Tp pemenang baby paling senang jaga tetap hafiy. Huhuhuhuhu. Memang penenang jiwa betul... 

Hafiy jrg kena marah ngn aku. Sebab dia tak suka kena marah. Beliau akan touching lebey kalau kena marah. and cepat merajuk. So kalu aku marah dia. Smpai berhari2 akan rasa guilty tu wpn dia ok je. Tp nampak je ok. Tetibe satu hari yang hening, dia boleh cerita balik perasaan dia kena marah ngn aku atau abah dia. Ko tak touching masa tu?

Note to self: marah dia masa hari isnin tak mintak maaf lagi.

Anak2 pengarang jantung mama. Sorry sebab tak dpt jadi mama yang sempurna utk korg. Mama masih rasa tak layak jd mama korg. Entahlah sampai bila br layak. Korg lah rezki mama, Allah bg. Yang mama rasa tak ckp tgn kaki ni nak say thank you to Allah swt. Allahuakhabr Allahuakhbar.

Sayang anak2 mama semua! sob sob.

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

misshannan said…
hafiy aku pun baik mcm hafiy hang....huhu...
paling control kalau nak marah dia...

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan