Puasa

Nazar 3 hari..

Nk tahu rahsia mylife mcm agak smooth jgk la? Hihu.. Doa ibu... Yeap aku dh tua bangka( kali ni mmg btol2 sesuai perumpamaan tua bangka tu ngn aku) pun masih pakai resipi tu. plg mujarab dan paling berkesan dari dlu lg. alhamdulillah.

Mak aku siap buat solat hajat lg to make sure i got place to stay before i got keys from my new house n since my old house has been sold out!

And then another thing is puasa nazar suami ku.. Aku xigt bila.. Everytime we wish for sumthing, en. Shahrun akan buat puasa nazar. Aku xigt n never mention pn rasanya. Tp mmg ada beberapa kali. Dan biasanya aku xjoin coz i hv puasa to ganti on my plate as well.

Since this year aku puasa penuh! Alhamdulillah. So aku join la jgk.

Kami niat kalu dpt dok kuarters kami nk puasa 3 hari. So pabila dpt jenuh plk en. Shahrun menunggu aku habis nifas. Kali ni lmbt giler, 2 bln lebih! Setelah sku merisau meracau siap tanya misi apa bagai. Dia stop smlm. So harini tros puasa.

Mybe nweek br sambung. Coz this wiken gonna be long wiken kn? InsyaAllah akan sambut maulidur rasul kt kg lps tu aqiqah utk Ammar... Moga dipermudahknNya.. Amin....

So, being myself yg dok nyusu ni...ase mcm bdk 5 tahun yg kejap2 bkk peti ais. Kalu tau cmne peel ibu nyusu yg kjp2 mkn kjp2 kang mkn lg, tetibe kne pose huhuhu.. Td tgh nyusu ammar tetibe ase dahaga. Dh plan nk minum air.. Skali eh, aku puasa! Huhuhu...

Ammar plak selseme ni. So mlm td dia tdo2 ayam.. Dgn aku2 skali tdo ayam.. Xslese gaknye dia kn..siang ni pn dia tdo ayam.. Aku nk tdo jap pn xsempat.. Plan td nk kemas2 umah sbb esok nk blk kg dh kn.. Dpt vacuum bwh jer.. Xsmpat mop xsmpat lipat kain... Uwaaa.. Ni pn menaip sbb ammar tdo kt dada.. Cubaan meletak dia dh 3 4 kali fail! Selese gaknye tdo kt dada, panas je kn... Huhuhu..

Tu je nk update.. Point dia: cabaran ibu menyusu berpuasa...

Sekian.

Comments

Ibu Aqmar said…
Memang mencabar...ni tgh gigih mengganti pose gak ni...hehe

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan