Bila aku perlu

Perghhh lama gile aku tak tulis apa2. Rindu tak? Rindu tak? Hehee

Aku ase anak dlm peyut ni xbrape nk bg aku bersosial.. Mama, simpan dlm hati jew.. Huhu..

Ok..

Like most of my fren know, aku br blk dari bercuti.. Aku tak war war secara personally.. Lately very dificult to be frank on my current situation.. I rather keep it to myself.. Tapi bila time aku nk citer tu non stop plak.. Hoho..

So i had a blast moment with my family and my dearest friend en. Shahrul. There was this funny moment where en. Shahrul introduce himself and my husband. "saya shahrul, dia shahrun. Kami 1 kelas di utm".. Mcm acara tahunan pulak. Tiap2 tahun ada program bercuti ngn en. Shahrul.. Ini semua penyakit budak2 Sahabat Rimba.. Kebykkan budak2 ini hobinya bercuti.. Dan semua hobi semasa bercuti adalah hobi kami seperti snorkelling, diving(aku xdpt pegi! Tsk tsk), cr tmpt mkn best dan etc.. Next time diorg plan nk candat lak! (aku mgkn xdpt pegi jgk! Peyut buncit maaa uhuk uhuk uhuk..

Bila kita tgk laut (saat ditinggalkan tika suami pi diving ~___~) kita pun mula berfikir about life- a lot! Anak2 pulak sibuk kutip pasir dr tgh laut (laut kt pulau perhentian xdalam) pdahal byk jer pasir tmpt kami duduk tu huhuhu... Kami pn berfikir sejenak...

Susah nk ckp tentang perempuan dan lelaki.. Zaman moden skg, xde 1 istilah common mengenai perempuan dan lelaki..susah nk ckp bila lelaki kdg2 xsensitif dgn kehendak perempuan... Tapi memang ada lelaki yg berubah sedikit demi sedikit demi perempuan yg dia sayang.. Tapi yg pasti ego lelaki bkn bole kita suruh2.. Dia akan fikir sendiri nampak sendiri dan ubah sendiri.. Kita xboleh tunjuk kt dia.. Kita xboleh ajar dia.. Jgn cabar keegoan dia!

Itu yg aku belajar sejak 10 tahun aku berkawan, bercouple dan berkahwin dgn seorang lelaki... Aku pun byk belajar dr hubungan ini.. Dan pembelajaran tu berterusan aku agak smpai kami mati! Aku nmpk en shahrun pn makin improve dr mula2 aku kenal dia.. Sejujurnya we don't know what is waiting in the future.. Kami cuba hadapi sebaik mgkn...InsyaAllah..

Tapi aku mmg pelik.. Lelaki ni, kawin nak tapi bila dh kawin nk timeout plak.. Padahal perempuan pegi mana2 pn nk bwk laki dia.. Laki dia pegi mana semua nk ikut (-______-).... Tp itu lumrah... Huhuhu lelaki cuba nk accomodate ngn kehendak perempuan perempuan pn cuba gk accomodate kehendak lelaki.. Bg menjamin perhubungan.. Sebab perempuan dan lelaki tu sayang menyayang.. Mereka bersama pun atas dasar sayang.. Aku tak pernah dgr lg dikalangan kwn2 aku kene kawin pakse huhuhu..

Enthlah.. Aku pun xtau mana aku tuju dalam entry ni.. Yg psti dalam sesebuah hubungan mesti ada kejujuran, KEPERCAYAAN... Give n take.. Bila one party marah one party cool down... Bila takde kejujuran.. Tiada kepercayaan dan mulalah perasaan curiga menghimpit..... Huhuhuhu...

Sekian...

Comments

Ibu Aqmar said…
wah seronoknye p cuti2 ni...hehe :)
misshannan said…
Percaya 98%saja. 2% simpan utk diri sendiri.

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan