Bosan...Bosan...Bosan...

Kuyu dh ckp ngn aku. JANGAN masuk campor hal org. Dh ckp byk kali dh, tp aku campor gk..Last2 aku yg sakit hati. Tula, taknak dgr ckp suami sendiri.
 
Memang bosan giler. Mgkin pada die, X sama mcm ayah die, boleh berubah. Aku tgk X tu takde ciri2 boleh berubah pn. Bkn la aku nk sakit kan ati sesapa. Tapi manusia ni mmg bole berubah. Tp kalu die dh rasa bende tu best, siap bercinta lg. Igt senang ke dia nk lupa? Die dh berubah hati, kenapa takleh terima kenyataan? Kenapa terlalu cepat mengalah, menyerah?
 
Aku tak kesah la, tu hati ngn perasaan die, bukan hati ngn perasaan aku. Mungkin aku takpaham ape dia rasa atau harapkan. Mungkin aku terlalu jahil dengan kisah hidup dia. Mungkin aku terlalu jahil dgn adat resam dunia. Mungkin aku, Insan hina yg terlalu jahil ni.
 
Mgkin dia betul, mengalah pada insan yg terlalu dia cintai dan sayangi. Tapi ni baru 1st step dalam hidup dia, tapi X dh buat cmni. Blom lagi step2 yg seterusnya. Balik kg. Igt boleh settle ke masalah? Kt kampung takde spesies perempuan ke? Nak2 duduk jauh dr tunang. Entah la aku tak tau. Knape insan X ni terlalu disayangi.
 
Semalam kuyu ckp2. Aku dgn tidak semena2 telah mengcompare kan diri aku dengan kawan baik aku ni. R. Memang dia terlalu baik utk X. R ni dh la cepat lembut hati. Die dh byk berkorban apa saja utk X. Aku tau citer pengorbanan2 dia. Walau pn percintaan dorg byk halangan mula2 tu. Tapi R ni tabah. Die tetap tunggu and pilih X. Kalu bergaduh, dia slalu mengalah. Aku?? Aku takkan mengalah slagi aku rasa diri aku betul Sedangkan dah jadi suami aku sendiri. Sampai kan suami aku ckp. Dont be a betrayer. Dont be 'Isteri Derhaka'! Aku tau aku dh cross the line. Hanya nama Allah aku mampu sebut and mintak maaf ngn Suami aku. Aku?? Memang pemberontak. Kalau lah X dpt perempuan mcm aku dlm hidup dia. Aku pn tak tau la. Tapi aku tak piki masa 1st love aku. Mcm ni la hidup aku. Aku memang menunggu bulan tak jatuh. Nasib baik ada Ida. Die yg suruh aku lupakan 1st love aku tu. Akhirnya, alhamdulillah, aku jumpa Suami aku sekarang. Nasib aku memang baik. Wpn 1st love aku terlalu menyakitkan. Die buat onar dengan perempuan lain depan mata aku, tapi aku masih sayang dia. Aku masih tunggu dia. Is it worth it? Aku pn tak tau.
 
Tp yang pasti aku memang marah. Aku nmpk lg sekali history kehidupan ni berulang. Aku benci lelaki penipu mcm tu. AKu benci tambah2 lagi berlaku kt kawan aku sendiri. Aku benci lelaki tu terlepas mcm tu aje. Aku benciiiiiiiiiiiiiiii.....
 
Aku lg benci dan rasa di khianati bila perkara tu berlaku. Aku mls nk sebut. Tapi mgkn aku yg terlalu outspoken. Mungkin aku akan buat, pendamaian 2 insan tu roboh balik. Mmg pn aku rasa. Takpela. Aku redha buat la apa2 kt aku ni. Sape la aku kn. Aku je nk kene paham situasi org. Tp org takyah la bayang situasi aku cmne. Buang je dlm tong sampah kn.
 
Aku harap X berubah kali ni bia la taubat nasuha. Aku doakan berbahagia hingga akhir hayat. Ni org kata ujian. Tak mgkin aku akan terlepas jugak. Wallahualam. Aku mintak tuhan kurniakan hati yg tabah jugak utk aku hadapi apa2 pn. Aku mmg akui R mmg terlalu tabah. Aku bangga ngn ketabahan die sebab die kawan aku. Tp takpela. Aku masih rasa kecik ati ngn die. Aku takleh nk trime lg buat masa ni. Tapi aku harap die akan berbahagia dgn X. Insyaallah. Allah tu maha adil aku rasa. Aku suka kalu dpt tgk R hepi. Aku mmg suka. Aku harap X piki la elok2 pasal masa depan die. Lelaki mcm mana die nk jadi. Jgn smpai rambut dh beruban br nk berubah...berubah demi Allah..berubah demi R yg sayng ko sgt tu......tolong la...hihihihi
 
Dh la..aku pn mls nk cite pnjg..ape2 pn aku dh mls nk campo dh..sukati korg lah...mmg aku pn tak layak cmpo in the first place...:p

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan