Cinta........

Cinta ni sesuatu yang global sebenarnye. Takde sape dlm dunia ni bole bg satu spesifikasi tentang cinta yang lengkap. Yang hampir mungkin. Tp yang betul2, mungkin tidak. Sebab lain org, lain care die bercinta. Lain pasangan lain cerita pasal cinta die.

Mungkin, cerita kita, tak sama mcm cerita Titanic. Mungkin cerita kite buat org boring. Tp kita sendiri yang melakar dan mengarang kisah cinta kita. So what the hell with everybody else. Tp kadang2, bila kita sedang dilamun cinta. Kita hilang rasional sense, dan kita perlukan pertolongan org utk bawa kita ke alam realiti.

Sebab ni la aku suke tgk cite Cina. Ramai org tak bape suke. Sbb cite die terlalu dan selalunya Happy Ending. Tp cite Cina byk bermain dgn emosi. terutama emosi Cinta. Sesuatu yang dah lama aku carik and aku suke bercerita tentangnye. Tak kesah la emosi dgn ibubapa atau dengan kekasih, even dengan rakan2. Tp aku mmg suke permainan jiwa ni. Kdang2 aku sengaja bermain dgn org2 sekeliling aku, tanpa diorg sedar. Aku suke tgk jiwa diorg dipermainkan oleh aku. hehe. Takdela aku main ape, contoh mcm aku buat diorg terharu ke, pstu tgk reaksi diorg. Selalunye, org2 ni akan buat aku terharu balik. Mcm main chess. Hari ni aku kalah, aku tak puas ati, esok aku main ngn ko, ko mesti kalah pulak. Ehehe..lebih kurang mcm tu la. Tp org main chess, aku main jiwa. Pendek kate, permainan aku ni harmless, tp aku rase best. Kadang2 org2 tu tak sedar pon, ape die dh buat dlm hidup aku, tp lame2 diorg akan sedar jugak. hehe..ape la aku merepek ni.

Ok bebalik pade cite Cina. Besenye cite Cina ni, diorg ni mmg bermain dgn jiwa penonton. Die sj bg penonton cemas, terharu, sedih, mengelabah, risau, dlm hati dup dap dup dap. Mule2, msti die kasik kite syg kat pelakon2 die dulu. Takdela die tunjuk org2 tu baik, tp die tunjuk ape reason org2 ni muncul dlm drama tu. Bile kite dh syg(kdng2 smpai menyampah kat pelakon tu..mcm la die hebat sgt..tp lame2 jd cm suke kat pelakon tu) diorg pon mula la rombak cite tu. kasi twist sket. pelakon tu kadang2 anak org kaye. idop senang. parents sayang giler. curah kekayaan. tibe2 ayah die mati. ataupon ayah die tak kasik die bercinta. stereotype? did i hear you say that? pada aku tak. pada aku care aku cerita ni yg sterostype. tp twisting yg Cina buat, besenye tak semudah ni. Besenye byk keserabutan yg terjadi n kite akan jd sebak, kecewa, sedih, marah, at the same time. Mcm hindustan, sedih tu dtg senang2 je. Tp mcm Cina, sedih tu dtg susah n ego, tp bile dtg, mmg puas hati. Tp Hindustan ade kelebihan nye jugak. hehe.

Aku mmg dr kecik, di ajar tgk tv utk dok diam2. So kalu takde tv, aku agak mati kutu. Selalunye aku carik buku cite utk di bace. Aku bace bodo je. Regardless who is the writer. Tp besenye, aku suke buku yg bermain ngn Jiwa gak. Not too historical, but historical people, play with soul and mind a lot. Complicated kan aku ni? hehe. Tp mcm bese la. Utk beli buku2 cmni, paling2 kene ade rm30 dlm tgn. Kalu nk murah, bli buku romen2 byk la kat Pasar Seni. Hehe. Tu aku bace kejap, pstu bosan. Ek ele aku kate. Mcm la heroin die sorg je cntik lam dunia ni. Hehe. Cite melayu slalu la cmtu. Nyampah je. hehe. Pendek kate,aku suke cite yg buat aku nangis, buat aku happy, utk pelakon tu. Ade gak cite melayu yg mcm tu, tp slack cite melayu ni, byk no sad ending. Come on la, kite tgk tv utk hiburan. Sedih2 jugak, life kite dh ckp sedih, so you must give somthing happening and tak pening dlm you story beb. Hehe.

ok Bebalik balik kat cite cine td. Well, ade satu cite cine ni. Pasal sorg minah ni. Die ni takdela lawa mane. tp comel. student n malas blaja sket. anak org kaye. besela. tp die ni tak kedekut ngn kwn2 die. n setia kwn. ayah die org kaye. kaye gilerr. tp kaye2 pon, besela, nk kaye lg. ish ish ish. minah ni takde mak. so die slalu la tolong hiburkan ayah die yg sunyi. ayah die mmg pampered die la. tp die ni mmg tak lupe diri. perfect isnt it? well that's just a beginning. pastu satu ari die kenal sorg mamat ni. die tak tau nape die ske tgk mamat ni. die kejar mamat ni kesana kesini. mamat tu mmg baik. anak org miskin. ade parents. tp tk gune. ade atok. dh tue. atok die ade kedai ginseng. kedai urut2 cine tu. so mamat ni keje direct selling. mmg byk sale la die buat. die tgk minah ni asek follow die. lame2 die pon trime minah ni sbg awek die. mamat ni mmg baik. so bile ade org sayang die. die pon sayang org tu balik la.

pstu nk di jadikan cite. makbapak lelaki tu wat hal. utang ngn ah long. pstu mamat ni jd miskin giler sbb tolong byr utang. atok die plak kene jual kedai ginseng. pstu menyewa je kedai ginseng tu. pstu mamat ni betekad, nk amik sijil blaja pasal perubatan tradisional, pstu nk bukak kedai ginseng sendiri. sambil tu die teruskan keje direct selling. smpai tak tido mlm. minah ni slalu kesian je. die tinggalkan sbb mamat ni slalu sebok.

skali bapak minah ni plak. tak kasi minah ni bekwn ngn mamat ni..sbb mamat ni miskin. bapak die nk kawinkan minah ni ngn anak org kaye. supaya org kaye tu bole melabur lm sykt bapak die. dh kaye nk kaye lg. cet. ntah mcm mane, mamat bf minah ni tau. mamat ni pon nk mengundur diri. sbb die ase rendah diri. die miskin, pstu mak bapak die asek wat hal. asek nyusahkan pompuan ni. padahal, pompuan ni sayang giler mamat ni. bole mamat ni nk tgglkan die gitu je. huhu. tp mamat ni mmg tak piki lain la. die piki nk kaye je. tp mase mamat ni tgglkan minah tu. die tak sedih pon. ampeh tul. yg sedih tgk minah tu la. kalu die bedegil gk nk mamat ni. nnti ayah die taknak mengaku anak. die dh keja dh mamat tu. taknak pisah. mamat tu blaja kat China. Minah tu kat Hongkong. Die ckp ngn mamat tu, die nk dtg China. Die akan tggu mamat tu kat tmpt diorg slalu jmpe kat China. die tggu situ. tahan diri tak nangis. Sbb die hepi dpt jmpe mamat tu. Die sedih sbb tepakse tgglkan bapak die. Pstu mamat tu call pompuan tu. tepon die bole roaming kot. hehe. die ckp. dh la..jgn tggu die lg. pegi balik kat ayah pompuan tu. minah tu punye la sayu. pstu die tgk2. upenye mamat tu dtg. skali mamat tu lari. minah tu pulak dr pg tak mkn. pstu die kejar2. die pengsan. bgn2 kat hospital. bapak die ade. ayah die ajak minah tu balik hongkong. mulekan idop baru. huhuhuuhu.....sedih aku siot....

pstu smpai hongkong. minah tu kene kawin ngn sorg anak org kaye. aku pggl joe la..susah lak mamat tu mamat ni. minah2..haha. minah tu aku pggl julie. yg ex-boy julie aku pgl ahjong. haha. aku lupe la name die. so ahjong ni bole maintain smbng blaja. so kire nye. die tak betul2 cintakan pompuan tu. die trime pompuan tu sbb die pon takde awek.

yg joe ni plak. die mmg dh lame suke julie. tp julie yg wat tak tau. byk gk la die buat nk amik ati julie. lame2 julie pon jd suke kat joe. tp joe ni still insecure. sbb joe tau cmne julie syg kat ahjong si bengong tu. so mcm2 la jd. kire dr seorg julie yg tak penah ade mslah. jd mcm2 mslh die ade. kene perli ngn pak mertua la.sbb ayah julie ni asek mintak duit pak metue. nk wat projek tu la..ni la.. tp slalu gagal. yg joe plak. asek cemburu tak bertempat. pstu si ahjong tu. tibe2 die jmpe the girl of his life. pompuan yg die tak penah jangke die akan suke. so julie ni sedar la. die cm bertepok sebelah tgn je slame ni. sedih kan? tp tak kesahla. die dh ade joe.

pstu gosip2 timbul. maklumlah anak org kaye. si joe ni agak famous la. pstu dulu die ade sorg awek. bile ex-awek joe yg uwek tu tau latar blakang julie. die pon nk la joe balik. n die pon pegi ngorat joe. mase tu pulak. joe cemburu tak betempat ngn julie, sbb ade gosip kat paper. pstu julie pon lari. kire mase tu joe tgh nk kejar julie la. julie gi mane ntah. die cm dh tak bole nk bare. ayah die menekan die. ayah metue die. ahjong plak dh balik hongkong ngn awek br. pstu joe plak cemburu tak bertempat. tp lame2. die piki2. joe syg die sgt. tu yg cemburu. so die pujuk2 ati, nk balik jmpe joe. yg joe plak. tgk nk kuar parking. tak tekeluar2 lg. sb ex-awek die tahan die. pstu bole lak nk cium joe. mase tercium, julie balik. pstu julie nmpk la..huwaaa...kalu aku jd julie. sedih nye......

pstu ending die aku tak igt. aku igt sgt cite ni. sbb aku cm respek kat julie tu. die sorg budak yg takde masalah. tp satu2 masalah timpa die. die cume nangis n tak peduli kan org2 tu lg. tp die tak penah dendam atau cube balas dendam. tp sume org sekeliling die mmg menyakitkan die. dlm sengaje atau tak. dan org2 yg die betul2 syg, sumer tak syg die. cm ayah die tu. piki duit je. cm ahjong plak. bengong. cm joe plak. nasib malang. padahal joe baik sbenanye. last2 asenye joe bunuh diri kot..uhuhu..cite ni aku tgk..mmg nangis la..takde gi cite cine yg sebaik cite ni. tp cite cite konsep die mmg same la..tp olahan lain2 la. tu yg best.

ok la..smpai sini dulu kali ini. babai bebeh

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor