Maid

Aku xde dan xpernah ada maid. So takleh sembang kencang la sgt kn.
 
Tp dh 2 hari dok bc story psl maid. Dan sememangnya memiliki maid adalah idaman ku sejak anak dh jadi 3 olang ni. Hahahahaha. Ada en.shahrun kesah... Langsung dok layang. Uwekkk...
 
Bkn apa, antara kelebihan xde maid ni ialah. Aku jd kene alert sentiasalah. Itu tak buat lg. Ini tak buat lg. Pstu dr segi anak2. Diorg lepak ngn ticer kt nursery byk. And bila dgn ticer ni.They make their own rules for kids. Not the mother of the kids. So agak better la. And the kids tend to listen to their ticers better than their mommies. Eps of readings on doing the maths etc. I don't smpai sumtimes aku ase. What wrong wif me. Aku mmg tak pndai ajar anak ke ape. Hehehe. But that just facts kot? Ntah. Tp aku agak memilih la hal2 nursery ni. Dr segi kebersihan. Dr segi how the manage. So far Alhamdulillah ok. Terkehel sikit2 tu bg aku biasa. Nk 100% ok, ko benti keja jg anak ko sendiri lah. Gitu....

Tp kalu aku benti keja pn. Still aku prefer anak2 aku dok nursery. Hahahaha. Tah apa punye jenis mak ntah.
 
Like Hafiy, Skul dia very good pada aku. Dia lagha kan budak2 tu dgn STUDY. Mcm... Takmo bg budak2 tu havoc sgt. Berlari sana sini. So, meh sini ko. Baca ni ni ni. Tulis ni ni ni. Kaler ni ni ni. So aktiviti sgt ilmiah. Ada masa berlari. TP ckp utk certain masa tertentu je. Kat umah ko nk ada certain masa mcm tu? Ok buat ni 2 jam. Pstu buat ni plak. Pstu ni plak.. Takde de. Kt umah dia sukati je. Aku SINGA LAPAR cmne pn tak jalan. Huhuhuhuhu... Smpai kalu aku nk pi bercuti, aku ada ase rugi jgk tak hantar dia. Sbb aku tau. Dia buat sesuatu bila dia kt situ. InsyaAllah...Waima, cuti sekolah sekalipun. Huhuhuhu....
 
Ase kalu ikutkan apa en.shahrun bayar utk budak bertiga ni, mmg dh boleh amik maid-(ops tapi tak cmpo tolak ngn byran pendahuluan lah kalu nk amik maid. pengsan!)... Tapi kami tak amik maid atas sebab kt atas (since ammar br lahir, start anta dia nursery, hafiy dan firdaus tadika, kitrog dh fikir seperti di atas)... dan sebab kedua. PRIVACY....
 
Tu je... Tu je yg menghalang kitrog....Ewah menghalang bagai. Sape pakse ko tah. Haha...
 
Ikutkan best jgk lah ada maid... Takyah fikir psl, sape nk vacuum rumah. Sape nk mop. Sape nk kemas dapo lepas masak. Sape nk basuh bj, sidai kain, lipat kain? Uwaaaa. Sape nk sapu kt porch. Dlm masa yg sama nk masak, bg budak2 mkn, cuci budak2 berak, layan budak2, jaga budak2 kt taman... .Eiii.. U know la. Neverending task kn.. Huhuhuhu....
 
Tak pernah dpt pi shopping berdua wiken anak2 xde... Tak pernah dpt balik umah yg kemas dan teratur.. Sbb sambil kemas, sambil ada yg menyepah. At least kalau ada bibik kemas. I boleh jd mandor. Jaga bdk2 jgn sepahkan balik. Huhuhu...
 
Tapi mcm ok jgk la. Sampai ke saat ini... Alhamdulillah...Ok je. Syukur...
 
Ok2 pn. Tiap2 mlm fikir reason takmo masak.. Hahaha. Tiap2 mlm en. shahrun garu kepala tgk baju berkumpul sana sini. Tiap2 mlm en. shahrun garu kepala tgk lantai bersepah bersampah... Eh.. Aku pn garu kepala jgk tak. Tiap tiap hari aku sapu tapi masih bersampah. Sapu kawasan A, kawasan B pule bersampah. Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..........
 
Ok just nk share, wpn takde kaitan.. Huhuhu. Pg td nmpk ujian Diagnostik Firdaus. Last 2 weeks ase nye ada ujian. Aku bc communication books sehari selepas ujian. Hahahah. Mmg tak sompek nk soh dia study.
 
Ujian Sciene kot. Salah 3 benda. Tp 1 cikgu terlepas pndang tp mama nmpk.. So cikgu tande right:
 
  • Pokok Kelape... e instead a. huhu
  • Sirip ikan dia tulis sisik.. huhu
  • Badan beruang disaluti sisik.. sepatutnya bulu la kan? huhuhuhu
So dpt 93%... aci ke yg pokok kelape tu aku bia je? Kira betul jgk la kn. Hurup je lain. Tp aku dh bitau firdaus la. Eh sepatutnya ni jwapan... Hohoho. Masa dia tgh pakai bj nk pi sekolah. Aci ke cmtu je ulangkaji ngn anak? Hahaha. Igt lg aku dlu2. Cikgu soh bli 1 buku tulis. Pstu buat pembetulan mana yg salah. Tulis soalan satu persatu. Mak ko lg bangang firdaus. Salah tu kalu tak lebih 10 tak sah. Bape kali bli buku tulis pembetulan tu manjang penuh...Kenapa cikgu2 skg tak buat gitu eh? 
 
Sbb aku dlu lurus bendul, cikgu tak tanda pn aku buat lah 1-1 pembetulan. Budak2 skg. Kalu cikgu tak tanda. Harammm nk buat.. So baik tak yah soh diorg buat. Kot? Huhuhuhuhu...
 
Ok la tu je nk share. Bai. 
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

No name said…
Better hantar nursery dari maid. Kalau maid, apa yang anak kita pandai, pandai cakap indon adalah.
Siti Fatimah said…
Hehe tu la nursery skg dh,bole jln dh buat aktiviti as simple as coloring. So they,learned sumthing n had fun! InsyaAllah..doa yg baik2 :)

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan