Puasa dan Solat

Tak mcm selalu. Kompom hari2 update nk mkn apa. Nk buka apa nak sahur apa.

Ni pn update sbb saje nk take note.

Ramadhan kalini ramadhan yg paling zuhud la aku ase bg keluarga ku. Hehehe.

Actually rezeki Allah swt tu mmg la murah tak pernah rasa kurang, rasa tak ckp walau zuhud mcm mana sekalipun. Allahuakhbar. :D....

Cuma kalini kalau boleh tak mo la membazir. Mana yg patut nye. InsyaAllah... 

Blom lagi jejak kaki kt Pasar Ramadhan... 

Menu Sahur 1: Asam pedas ikan tenggiri sepotong. Aku ngn en. shahrun je yg mkn. Tu pn kami mkn sikit je. Siyes tak lalu beb wpn sendiri masak. Yelah sebab smlm puasa first mana ada param pn nk bli lauk. Hohohoho. Minum pn sikit. Tp Alhamdulillah. Puasa smlm ok je. Tak de ase letih ke tak larat pn xde.... cuma ase hot temper je psl jem sana sini. nk kuar parking pn jem. hohoho

Menu Buka 1: En. Shahrun dh sound, panaskan lauk sahur td, ada lg separuh ikan. Punyala mkn sikit. Ikan sepotong pn mkn separuh je. Pstu goreng ikan siakap - separuh jgk, pasal kompem tak mkn byk pn. Pstu sblm tu soh aku singgah bli mee n taugeh nk buat meegoreng. Savoury la konon sampingan. Tak kuasa aku. Dgn jem2 ngn nk berkejar amik anak2. Aus n Hafiy kene amik sblm kul 530pm. Ammar sblm 6pm. Psl cikgu2 nk prepare utk berbuka jgk kn. Paham la. Tp aku takleh kalu dh ada pengumuman2 cmni. Tros jd nk meet target gk. Adoi matila. Igt ptg ni nk siggh jap memana bli susu ke apa ke. Susu dlm fridge dh habis tu. Pstu balik2. Tros la bersilat panas kan lauk, goreng ikan. Since takde mee/taugeh. Aku buat cekodok - cadangan en. shahrun gk. Malas nk kupas ikan bilis. Aku pakai je perasa ikan bilis knorr. Ada kau kesah? Hohoho. Then Ammar dh tak bole blah nangis nye nk nenen. So aku stop prepare makanan. En. shahrun kene sound aku awal2 kalu dia nk balik lmbt ni so aku bleh bli je makanan. Kalu cmni gaya cmne nk bg mkn diri aku sendiri dan anak2? Kalu dlu tak pose bleh la mkn lewat2kn lepas magreb. Ni pose sume pn nk kejar masa kn? huhuhuhu... Pstu en. shahrun take over dapor. Tgk2 by the time magreb. Siap ada sayo cmpo and sambal kical utk mkn ngn ikan goreng and siap ada tauhu goreng jgk... Cekodok pn siap cicah ngn sambal rojak smlm yg dipanaskan. Perghh zuhud tp puas hati kot. Alhamdulillah. As usual, firdaus mkn nasi ngn kicap, ikan dh siap racik2, kuah asam pedas sikit takmo sayo.. :(... hafiy mkn racik2 ikan je, xmo nasi. 

habis buka. SEMUA HABIS! Nasi jela tak habis mmg sj lebihkn masak utk sahur jgk. Rasa mcm zuhud sbb takde bazir. Hehehe. Kalu nk compare ngn org kt Syiria/Mesir/Palestin tak brape nk zuhud sgt lah kn. Huhuhuhu......

Mlm tu mskkan megi utk Firdaus. And masak sotong masak kicap utk sahur tros. So pg sahur panaskan jela.

Menu Sahur 2: Panaskan sotong, panaskan lebihan megi. Aku mkn nasi berselera skit pg ni. Wpn sambal sotong ku agak fail. Huhuhu. Asam pedas pn fail sebenarnya. Huhuhu. Sori en. shahrun. Slalu aku ok je tak fail. Kali ni fail plak. Huhuhuhu.... Buat air teh tarik utk en. shahrun n air nestum utk aku. Firdaus mkn megi yg lebih smlm je. Suap nasik takmo. Aduhai..... 

Tu je menu. Ptg ni tak sure lg apa menu. Ayam sambal ngn sup sayor sawi ok gks.

Sekian dimaklumkan. Esok kalu takde aral aku update lg. 

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009