Reka Mainan...

Sj nak rekod. Tiada gmbar. Heheheh...

Gmbar pelaku dh tido ada la...

Sbenanye malas nk cite. Tp aku cite la skit apa aku buat 3 hari aku cuti - cuti pre-bersalin la kononnya. Skali elok tawaduk mai opis balik arini. Wakakaka. Jimat woo cuti.. Bole digunakan dikemudian2 hari... Heheheh...

Hari pertama: aku bwk anak2 pi mkn kt Giant Kinrara. Aku anta jgk Firdaus pi skolah, sbb sayang la lg 3 hari nk skolah kn. Lgpn dia ada aktiviti. Aku takda buat apa pun. Just basuh bj n basuh pinggan. Mlm tu en. shahrun balik dia jgk masak. Hohohoho....

Hari kedua: still, Firdaus aku anta pi skolah, Hafiy pn aku hanta sbb aku kena pi check up. Like on Monday (about a week ago) aku pi check up ngn Prof Hatta kt HUKM, dia ckp baby dh engaged. Kalau contraction comes regularly plus dh ada tanda bersalin, ada kemungkinan baby tros keluar je ni..... Sbb dh kt labour position dh. Aku dh risau. Terlupa plak, masa Hafiy dlu Prof Hashim ckp benda yg sama gk. Tp 3 hari selepas tu br bersalin. This time, lebih dr 3 hari dh pun. So, eventually, rahim aku ni lambat la nk kesan benda2 cmtu. Bkn jenis terbukak dgn mudah sgt... Tp apa2 pun precaution jgk. Tp aku ase insyaAllah aku OK.. Huhuhu. Mohon semua doakan aku yer.. Jgn aku terberanak dlm kete sorg2 tgh2 jln udah le. Because i'm still driving on my own to work. Sapa nk hanta amik aku lgpun??? Jauh gila kot opis aku dr opis en.shahrun. Huhuhuhu.... So tghari tu aku bwk budak2 pi mkn ngn En. Shahrun. Mula tu aku takde idea nk bwk diorg pi mkn ktne. Pstu En. Shahrun sms ckp pi mkn dgn dia jela. So lepas check up aku amik bdk2, pi amik En. Shahrun kt PBD mkn sama. Suka btol budak2. Kitrog mkn kt BSC... Dlm hati aku wpn korg ni takleh diam lompat sana sini dgn buat drama takmo jln nk berdukung. Takpalah. As long as aku bleh entertain korg sblm sorg lg geng korg nk kuar ni.. Ya la kan.. Wpn adik diorg gk bkn org lain.. New comer always mcm threats jgk utk budak2 ni. Mana tau envy ka apa ka kn... Mcm Aus tu, aku dok kata dia dh besar, takleh berdukung lg. Aku tgk anak2 org lain yg jenis takde adik2 lg. Wpn dh umur 6 tahun still parents diorg dukung2 lg... So kesian la jgk sebenarnye...... Even bc balik entry aku masa Aus nk dpt adik dlu, kesian sgt kt dia masa tu dia br 2 tahun... Haih.. Aku ni emosi ibu mengandung lain mcm betul. Semua pn nk kesian. Tp dlm kesian2, jgn la ko cabar kesabaran aku. Mula lah aku melenting tak fikir apa dh. Hohohohohoo..

Hari ketiga: Aku tetibe tingin sgt nk mkn OTWC... Mulanya nk bwk brekpes situ. Tp mcm tak baloi. Aus skolah dr kul 8 - 1130 am jer. Kalu pi brekpes situ mau smpai kul 10pg br smpai skolah dia. So anta dia pi skolah dlu. Sambil2 tu aku vacuum rumah. Perghhh mcm nk tercabut aku ase sbb ngn boyot2 bongkok2 vacuum. Benda yg petik jari je boleh settle boleh ase seksa gila kalu kita memboyot. Huhuhu. Sbb aku fikir, mlm ni (jumaat mlm tu la) dh nk pi majlis nikah sepupu aku. Sabtu kenduri dia lak. Mana tau ahad tak daya dh nk kemas rumah. So tu aku vacuum jgk tu. By 1115am.. Aku tuka bj - mls mandi.. kah kah kah. Pg tu aku dh mandi la. tp lepas vaccum tu of cos ler berpeluh2 balik kn. Hoho. Bwk anak2 pi mkn OTWC... Mmg depa sonok bkn main lg... Suka tgk depa happy. Mlm tu lg happy. Sbb dlm hujan, dlm jem meredah pi bangi nk tgk sepupu aku nikah. Tp balik2 tu tros tdo la budak2. Punyala ngantok kn.. Kalu hari2 dpt buat depa sepenat tu kn best.. Senang nk tdokan.. ehehehe...

So sabtu kenduri plak. Another day yg penuh ngn aktiviti mcm2 aktiviti anak2 kt dewan kenduri.Sib baik la buat kt dewan. Sbb aku mmg takde upaya nk mengejar korg pn. Tp dh dia main escalator la plak. Tp bila nmpk dia dekat tu pggl2 la kn. Tp mmg berkelintau. Langsung tak ngantok2.... Pstu mkn jajan tak benti2. Huhuhu. Tu yg jd extra hyper tuh. Huhuhuhuhuhuhu....... Redha jelah. Aku pn masa aku duduk2 je tu aku tak rasa sgt. Mlm tu balik rumah. Br ase2 sakit bdn. By 10pm aku dh surrender. Tros tdo.... Pg tu aku cabut2 cadar sarung bantal semua. Rumah aku cpt berabuk skg sbb ada construction. So mmg kene tiap2 mggu tukar cadar semua. So balik tu pas mandi solat.. Tgk2 en. shahrun dh pasangkan cadar ngn sarung bantal semua. Alhamdulillah. Aku mmg tak larat sgt....
Masa lepak gelak2 ngn sepupu, makcik pakcik aku tak rasa sgt. Bila dh balik tu br ase mcm tak larat........:(...Tp budak2 pn mudah nk urus. Hafiy pn tertidur sendiri gk sbb penat...Firdaus tak susah nk handle... Suruh tdo dia tdo je... Cuma kena teman la...

Ahad pg tu.. Lepas subuh aku tdo balik. Mulanya aku ase takmo tdo. Tp dh budak2 tak bgn lg. En. Shahrun pn tdo balik. Pstu aku pn ase letih2 lg so aku tdo la. Pstu by 9am, en. shahrun bgn dlu. Tak igt dia buat apa. Pstu aku pn bgn panaskan lauk pg smlm -sabtu pg tu aku masak tulang masak kari.. Hohoho... Mkn ngn roti canai segera. So repeat balik la pg ahad ni, tp roti canai tinggal 2 keping. So bg anak2. Aku ngn En. Shahrun mkn biskut cicah milo je. Hohoho. Tp kenyang jgk la. Pstu pi bli brg dapor.. Byk habis dh.. Balik tu, masak asam pedas daging, salad timun ngn tauhu, sambal belacan n goreng ikan selar... Aku ase sihat plak. Meibi sbb puas tdo kot... So dlm kul 4 tu aku start buat kuih Seri Muka plak. Semua tu rekues by en. Shahrun. Firdaus bgn saing ngn aku ngn En. Shahrun. Tapi Hafiy bgn dekat kul 10am br dia bgn. Tu pn kejut sbb nk suruh dia brekpes. Mmg dia segar bugar gila Ahad smlm. And dia tak tantrum langsung masa kt NSK. Ckp tdo, perut pn kenyang kot. Balik NSK, Ya Allah berkelintau mcm2 dia buat. Aku kemas dia sepah aku kemas die sepah. Tertekannn aku. Huhuhuhuhu... Mlm tu by 10pm.. Tetibe dia senyap. Lepas magreb tu dh mandikan dia la nk pakai bj tdo. Bayangkan dia takmo pakai bj. So bertelanjangan smpai la kul 10pm tuh. En. Shahrun ckp ada baby kt bwh bontot aku. Aku mcm. Tak lawak ok buat lawak aku dh bersalin tanpa ku sedar. Hahahahah. Rupenye BABY HAFIY.. Sbb dia bogel kn. So bila tdo nmpk mcm baby la. So dh tdo pakaikan pampers ngn baju. Elok je tak jaga. Tros tdo kn smpai pg ni...... Ase mcm lega jgk la. Sbb kn mcm2 aktiviti dia tu. Senang nk tgk dia tidur. Kalau tak nk ajak tdo bole bwk bergaduh. Time tu la nk susu la nk kencing la nk suruh bc kn buku la. Mata aku dh takleh nk bukak dh ni.... Heishhh gerammm. Tp 2 mlm ni sbb dia penat sgt. So mmg tak gaduh nk ajak dia tdo. Tdo sendiri.. Alhamdulillah......

So itula cite aku over my long hols. Huhuhuhuhuhu...

Contraction aku berkurang dr awal2 dlu masa aku claim aku dh start regular contractions. Maybe sbb stress free sgt bila aku cuti ni..... Agaknya sbb aku driving pi Putrajaya tu kot. Stress jgk driving byk kete, pstu jalan besar tp takleh bwk laju. Hahahahahah.... Pstu stress setiap kali amik Hafiy kn. Nnti dia ckp. Mama ni asek pegi keja je. Dh la tu. Adoiai. Suka ti dia jer. Hahahahahahahaha. Skg aku pembayar loan rumah. So nk taknak aku kena kerja. Unless ada duit terpijak boleh settle duit rumah ok.. Hafiy hang jaga2 skit mulut hang nooo. Hahahaha...

Oh ya. Lupa nk cite tujuan sebenar entry ni...

Smlm, kitrog bli solivite. Pstu masa hafiy dok minum2 tu. Dia takmo buang botol solivite dia. Berbotol2 ok dia minum. Pstu tetibe aku tgk dia amik syiling pstu dia jentik kt botol tu. Mcm main bowling la..... Masa tu mcm aku tgh layan Masterchef, so mls la nk cr henpon nk amik gmbar. Tp mcm. Ya Allah budak ni, punya la mcm2. Smpai itu pn dia bleh jd kan mainan. Aduhai....

Dia ni mmg lain mcm sikit Hafiy ni. Mcm genius pn ada gk kadang2. Hehehehehe. Besela kalu tak aku puji anak aku sape lg kn... Heheheheheh.....

Ok la tuje. ceh cite reka mainan sikit je rupenye. Hahaha. Tetibe takde idea plak.

Ok bye.

--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor