Salam Aidilfitri.....

Wah tak sangka (ewah ckp BM lak aku tulis blog. hiheee)... Dh kali kedua menyambut Aidilfitri dgn yg tersayang. Tp 2-3 hari lepas tak sayang. Bonci den. Ekekekkekeek......Mana tak asek nk moncong je ngn den. Silap sket nk tinggi sore.. Panas panas...Mana den tau kalu bende tu nk jadik...Kalu den tau igt den nak ke? Den pun ponek gk. Den tau la abang penat. Den kesian. Den pn tau abang byk buat mcm2 sejak den bersalin ni. Tp igtlah jgk. Den ade 2 kudrat, 1 ingatan yg lomah sket. Dr dulu laie. Cube la bwk bersabar. Den pn ado kesobaran gk. Hohohoho.

Ok berbalik kepada topik asal kite. Hari raya aidilfitri. This raya i didnt puasa for 14th days. Lets make it a note here so i won't forget. Igt nk buat pose 6 nnti. InsyaAllah...ehehehe....

Tahun ni beraya umah mak metua. Excited gk sbenanye. Hehehe. Sbb ada anak. Wpn jawoooh dr kg halaman. Eleh mcm la jauh sgt. Sbenanye masa diskas2 ngn hubby tak terasa sgt la. Mcm, ala normal la kn. Tp bile start tulis blog ni br la tringat. Kurma ayam umi, rendang daging umi, ketupat keras ayah. Kekeyyycowwwhan di mlm raya. Huargh3.....Cmne i nk balik ni. Br sebut i dh nk ngalir ayor mato. Muahahahah. Takpelaaaa....Nnti kite balik jgk la...Tawoon dpn panjang umo buleh berayo lagik ngn umi n ayah. Huhuhu. Harap2 diorg dpt berhari rayo ngn gumbira. I really do hope that. Hehehehe.....

Mengikut kata biras aku yg anak aku akan panggil Mak Uda. Beraya kt kg sg besar bosan sket. Takde aktiviti berhari raya pada raya pertama. Cume org dtg je la. Hubby lak dok cite macam2 bende excited die nk buat. Nk pasang lilin lah. Eh lilin plak, ape tu...PELITA....eheheh... Nk shopping ngn mak die lah(ni mak die yg request), pstu aku lak nk boie baju yg kubelikan utk mak die. hehehe. Excited gk tu. Kesian umi aku takde bj yg die bekenan. Nnti la aku ada duit lebih aku blikn. Skang ni btol2 tak dapek nk nolong. Huhuhu. Stakat puluh2 tu bleh la. Ni yg jmpe ade yg mencapai ratusan ringgit tp tak memenuhi citarasa pn. Heheheh. Harap2 umi tak terasa ati. Amin. Bkn aku taknak bli kn. Tapi tak jmpe aritu. Huhuhuhu. So harap2 nya best la ek. InsyaAllah... Nnti mlm raya ngn pagi raya aku nk call umi aku. Huhuhu. 1st time la kirenye beraya tiada diorg... Huhuhuhuhuhuhuuhuhuhuhuhuhuhuhuhuuhu....

Esok ade majlis bebuka ngn vendor mana ntah.. Igt nk bawak firdaus, tp buat kt PJ lak. Kalu mama balik tak smpt lak sbb jem. Sorry ek sayang. Pg td sbelom gi keje, bole lak firdaus bgn. Firdaus tgk je mama siap2, smayang, siap bwk firdaus pegi gosok tudung lagik. Sayunya mama... Cemana la mama nk tinggalkan firdaus 6 hari nih. Huhuhu... Sayaaannng sgt anak mama ni. Tak saba nk jmpe ....Nnti bole raya ngn firdaus...Yeyeye. Kalu kt kg takde sape nk kawan ngn mama, mama kawan ngn firdaus je la ek. Nnti mama bwk firdaus tgk ape tu. Pelita yg abah pasang... Hehehe..

Selamat menyambut hari raya yg pertama dlm hidup mu.....

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan