Hari Ini Kau Datang Lagi

Poyo je tajuk..hehehe..aku sebenarnye tgh bosan. Ase nk cuti dan tengok filem cinta yg membuak2. Heheh.. Nk mkn pose la plak. Esok last day pose. Insyaallah. Memacam dugaan berpuasa ni. Dugaannye ialah perasaan yg lapa. Padahal pg td aku sahur la gak. Sanggup mengorbanan waktu tidor demi takot lapa siang2 ni. Hehehe..
 
Nk kene buat pengumuman ke? Hehehe...Tapi ramai yg dah tau pn. Alhamdulillah setelah 2 kali test, aku positif pregnant! Tp tak tau la kan, masih terlalu awal utk buat scan. So aku harap takde apa2 la. Stakat ni kene la jaga mkn sikit. Takleh mkn yg bukan2. Sbb takot bende tu tajam. Tp haritu aku tgk mak metua aku cm tak bekenan je tgk aku mkn acar nenas..ekeke...Takleh tahan la. Lgpn acar tu manis...Harap2 takde ape2. Ya Allah slamatkn lah kandunganku. Amin. Huhuhu.
 
Tadi aku bace blog ArniTheSoulSaver tu. Die tak puas ati sbb org slalu cm tak puas ati nape die taknak anak. Pstu die cite la. Stengah org ade anak pn bising2 anak ni menyusahkan la apa la. Tp memang pn. Mmg depan mata aku sendiri benda2 tu sume terjadi. Cm org kate, muda2 sebuk jaga anak, dah tua kene jaga cucu plak. Ish ish ish. Kadang2 pn kalu biras2 aku melepas tangan bia aku jaga anak depa, aku pn lemas gk..Hihu, bukan anak I. Ehehehe. Wpn aku mmg suka budak2 tp kalu mak budak tu lepas tgn aku jd tak suke plak. Nak2 budak tu kuat nangis plak. Hihu. Tp tu la, kalu mak budak tu sendiri dh ckp anak dia menyusahkan. Org lain pn menyampah gk ngn budak tu. So sape salah? Sape nk jwb? Sape nk bg kasih syg kt budak tu? Ish ish ish.....
 
Bagi aku, kenapa aku nak sgt ada baby?
1. Aku ni bukan muda lg. Aku pn teringin nk menyusahkan org ngn anak aku..Ahahaha..takdela. Naluri tu dtg sendiri kot. Aku pn takot nk ckp lebih2, takut jd mak yg kategori kata anak menyusahkan tu.
2. Aku nk rase sendiri jadi ibu, dh rase jd isteri.
3. Aku nk mak ayah aku merasa jd atok n nenek.
4. Nk adik2 aku merasa jd bapak sedara.
5. Aku harap aku dpt berubah menjadi insan lebih baik lg utk anak n suami. Insyaallah.
 
Ckp bole la kn. Nk buat nye 1 hal. Huhuhu.. Takot jugak. Mgkin aku tak piki sedalam2 je before being conceived!?? Tp wtpe kawin kalu taknak ade anak? Dlm islam kn anak tu 1 rezeki? Lgpn for 1st born child, taknak la mkn2 pil2 perancang ni, dh byk kes dh mandul tros nnti ke ape ke takot gk kn. Tak pn org kate 'pncut luar'. Ish ish ish. Nape ntah aku ase bende tu inappropriate le skang ni. Hehehe.
 
Bg yg taknak anak tu, aku ase apa lah salah nye even 1 anak. Lepas tu nk ikat ke nk ape ke sukati la kn. Anak ni pengikat keluarga. Penyeri sume la dia. Mgkinla akan ada byk masalah. Well, life mmg comes with problem. Kalu ko taknak problem takyah la hidup kn. Hehehe. And as a woman, i know, i normally treat problem too emotionally. And it's bite me so often that i became sick. Hehehe.. Ape la aku ckp ni. Even skang ni takde anak pn dh start dh malas2 nk lipat bj. Kemas rumah. Kaji betul tgk Hubby aku lepak2 tgk sports. Huwaaaa... But life must go on kn? Nk taknak kene la lipat gk bj tu. Kene la kemas gk rumah tu. When it comes to statement, pregnant woman cannot work too hard. Baru la Hubby aku nk menggelabah. Muahahahaha..Yela... Bila aku dh start bleeding ke ape ke kn. Hihihihi. Stakat ni br setitik dua, itupun maybe sebab aku mkn tomyam aritu pstu mkn nenas. Hehehehe.
 
Tp aku pn dh lost dh. Ala2 cm nk nasihat sume org dpt anak...Muahahah..anak ni bagus, penyambung warisan. Skang ni anak cina lg ramai lg anak melayu. Tak takot ka kawan? Bkn la dpt anak semata2 utk perang kaum atau agama. Tp anak ni zuriat kurniaan Allah. Penyambung warisan kalu kita dh tua2 nnti. Stakat honeymoon stahun tu bole trima akal lg. Kalu dh lebih2 tu. Are you marrying him just because of sex? Just because of bole gi jalan2 tanpa ada issue anak? Mmm lain org lain la cara die nikmati hidup kot? Tak tau la. Tp your mind is not right somewhere la i think. Hehehe. Jgn sebab issue negative nk dpt anak, then u kata, that is a strong point why you taknak anak? Oh what the hell, i dont know you anyway. Somewhat i think we are the same, kalu dr segi emotion la kot, tp when it comes to growing your family, we are so much different. Eheheh.. Itupun kalu ko baca blog aku la..hehehe
 
Okeh skang aku dh capai 1 step lg dlm idop aku. My next step is nk bli rumah...Huhuhuhuhu.......

Comments

Siti Fatimah said…
hahahahaha..aik..aku nk nasihat org ko lak nasihat aku.....ekekekeke...

tp btol la..kadang2 budak2 ni mmg la leceh...tak dinafikan....tp gelagat dorg tu kadang2 buat kite igt zaman kanak2 kite balik....nk2 mainan pn dh canggih2.....ehehehe........tp budak2 mmg best.......bile kite sayang dorg..sure dorg sayang kite balik...klau org tua.....tak semua yg kite sayang tu die sayang kite balik....silap2 die igt kite ni gila plak sayang menyayang...muahahahahahaha

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Use Tea Tree Oil To Combat Body Odor