Ramadhan Al Mubarak

First of all, aku nk ucapkan, Salam Ramadhan untuk semua...Smoga kite sume di limpahi keberkatan di bulan yang mulia ni. Walaupun dh tak smpai sminggu lagi nk Raya, aku br nk post salam Ramadhan ni..Hihihi...Lmbt sikit...Hihihi....

Aku jugak nak mintak maap kat semua kalu aku terkasar bahasa...Kalu aku kasar2 tu mmg nmpk mcm aku benci giler la kt org tu..Muahaha..tp sbenanye aku tak benci pn....Aku luahkan supaya to get even..Maknanya org tu dpt 1...Aku pn dpt 1...Kire fair la...Tule aku ni..Ego sgt...Seboleh2 nk mengfair kn ke adaan...Kalu aku rasa org tu dh sakitkn aku..Aku akan sakitkn org tu balik...Kalu aku rasa org tu berbuat baik ngn aku..Aku buat baik balik ngn die...Tule 1 peel aku yg aku sukar nk ubah...huhuhuhu.....Mak aku penah ckp...Kalu aku ego sgt...bole jd giler..ehehehe....Tp nk wt cemana....Kalu aku ubah aku ase aku bole jg giler...ehehehe..Kadang2 aku malas nk layan aku diam kn je la..tp kadang2 tu jarang sgt la berlaku.......

Kembali kepada topik asal....Bulan yang mulia ni apa yg membuatkn aku nk post Article ni? Mudah je, sbb nye ni la 1st time ramadhan aku bersama ngn suami tercinta..Ehehee.....Ade la 2 kali aku tak buke sama ngn die kot setakat ni...sekali tu sbb die gi buke kt luar...Sekali tu sbb 2-2 merajuk takde sape nk pujuk..Ekekkee....Tp sume went ok dh Alhamdulillah...

Every weekend..slagi ade mase aku akan cube berbuke ngn mak aku..dlu time tak kawin aku seboleh2 nk buke ngn member2...Kire cm best la buke luar huha huha jmpe member kn...Tp sbenanye aku rindukan saat berbuke ngn parents aku..Huhuhu..Saat aku masih kecik...Saat aku masih muda...HUhuhuhu....Aku rindu dorg takpe..tp kalu aku tau dorg rindu aku...Kompom sayu la..huhuhu...Bebaru ni hubby aku kate, die taknak la berbuke kt umah mak aku...sbb cm takde weekend yg dok umah.....Pstu die tau la aku cm tak bersetuju...Pstu die suggest ajak mak aku buke kt umah kitrog...Aku pn apa lg...tanpa byk soal aku call mak aku...Mak aku pn dtg la umah aku naik LRT...masa aku nk amik mak aku tu...Adik aku nmpk aku dr jauh die dh jerit nama aku..Huhuhuh..Sedey je bile kenang2 balik...Pstu die pegangla tgn aku smpai kete...Sadis aku bile kenang....Tp hari tu mmg best..Slalu kalu buke umah mak aku..Otomatik aku jd malas n bia mak aku buat sume atau arah adik2 aku buat...Ehehhee...Tp kt umah sendiri....Aku yg buat sume....Dr msk, smpai la kemas meja n basuh pinggan......Tp hubby aku msk gk la..die tu mmg kene bg 1 lauk soh die msk..br la aku bole msk ngn tenang...kalu tak bg nnti kat dapo tu jd la mcm puting beliung selatan timur mana ntah...hua hua hua.....Cm budak2 nk kene bg mainan gi main jauh2...Klau die je msk aku jd assistant pn gitu gk...So sorg msk 1 lauk...Br bole aman.........Tp bab2 kemas2 die mmg tak suke buat la...Die jenis lepas mkn lepak dlu...lepas lepak br kemas..Aku pulak jenis lepas mkn nk kasi mknan turun kemas dlu puas2.....Pstu dapo dh licin br aku lepak.....Kadang2 2 3 kali aku kemas dapo sbb nye hubby aku suke mkn lewat mlm...So stiap kali pn kene basuh2..kene lap2.....Skang ni aku tak larat...Aku bia je la..esok sblm msk la aku bsh...hihihihi.....

Tu br cite berbuka..blom cite bersahur lg...Mlm pertama sahur bersama suami..Telah terkantoi ngn mak metua...Bgn LAMBAT...hihihi...Aku mmg tak tersedar le pg tu...Sedar2 dh ade bau sedap...Tp smpt gk la tolong mak metua aku buat air..Hihihi..n aku one of the 1st person to get up.......mak metua aku n pak metua aku dh bgn dlu...lepas tu abg ipar aku..lepas tu aku..lepas tu hubby aku lepas tu anak2 sedara...n br la biras aku...hihihii....die ade baby..so ade alasan...huhu..tak aci kn...Lepas mkn tros pinggan byk giler...Aku dh ngantok giler dh.....lepas mkn tros smyg pstu tros tdo balik...bgn2 tgk pinggan sume dh basuh..sape lg klau bkn pak metua aku yg bsh...mak metua aku mmg tak larat dh la..die dh la pukul 3 pg dh bgn msk..huhuhu...paling aku ase tak best tu..aku mkn nasi sepinggan....hubby aku mkn 2 suap je..ampes...huhuhuhuu.....

Sepanjang bersahur sendiri kt umah sendiri...Hubby aku tak byk menyusahkan aku...aku yg menyusahkan diri sendiri...sbb aku kalu tak mkn nasik aku takleh pose...hihihi...tp sejak aku period aritu..aku mmg tak bgn sahur..so skang ni aku plak dh mls nk sahur..hihihi....Mlm td hubby aku plak request soh msk nasik n goreng telur utk die...Dlm ati mls la jgk..tp bile dh bgn dh letak kuali...Aku ase segar plak...hihihi...cm best..tu la 1st time die request..n aku turuti..ase cm patuh la plak..wpn goreng telur je..muahahahaha......mmg tak penah le aku msk2 time sahur..kat umah mak aku ade la aku tolong hidang mak aku msk....hihihii.....

Bile kt umah mak aku, aku ase lain sket la..ni bkn lg umah aku....huwaaaaa......ni bkn lg bilik aku..tv aku....komputer riba ayah aku yg aku simpan mcm2 kenangan...huhuhuh...sedey2....Allah tarik sume kebendaan tu dr aku...Tp beri kasih syg utk aku...Iaitu dr hubby aku...N sejak aku kawin..stiap kali nk pisah ngn mak aku aku cium die..huhuuh..So kasih sayang jugak tu kn..So kire bersyukur la...sedey2 gk...Tp alhamdulillah aku ase bersyukur...huhuhu

Raya tahun ni....nnti le aku post lepas raya selamat hari raya plak..hihi....Tp cm dh tak sesuai plak...so SELAMAT HARI RAYA utk sume MAAF ZAHIR DAN BATIN....baik2 la drive balik kg tu ek...jumpa la di mana2 nnti kite beraya sakan...hihihi

Keep in touch..and take care....mmmmuaahhh......

Comments

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan