Bukan Susah nk Jd Senang

Hehehe..dh lama aku tinggalkan alam menulis blog ni... Bkn takde bende nk merepek, ada tu mmg slalu ada, tp sbb aku malas nk port kt dpn laptop ni lama2 aku pn malas la nk menulis. Busy tak busy tu takdela busy sgt...Tp sbb masa yg ada tu ada baik nya kalu kite tidoooo..Hahahaha...
 
Ade beberapa bende aku nk update...terutama psl aku dpt keje ngn SPA..alhamdulillah....Betul la aku takleh nk riak aku ni hebat..Muahaha..tak smpt nk riak....Alhamdulillah la pttnya kn..Alhamdulillah...Ramai lg member aku yg dpt..Tapi, Ida, Fairus mamat opis FSL.....Sape lg yg aku igt...ha tu je la yg aku tau..tp kiranya Allah tu menurunkan rezeki kepada sesiapa yg dikehendakinya...kn2...ehehehe..moga2 jln yg dikurniakan ni terbaik utk aku and anak and suami aku..Amin
 
Lg, kn pttnya aku tak dpt maternity leave......pstu dpt brite dpt la plak...aku dh plan nk tuka kete...murah betul rezeki aku aku ase..ehehehe...tp sbenanye tu tipu je ..huwaaaa..sbb kn aku nk repot kt SPA..aku dh submit la resignation letter aku.....so tup2 bos aku ckp.....maternity leave reimbursment tu dpt dgn syarat aku stay keje ngn FSL..huwaaa....maknanya mmgla...dtg 2 bende kt aku aku cuma bole pilih salah 1 je.....
 
msti org ckp aku ni tak bersyukur...eh sukati aku la nk sedih ke nk gembira ke....aku gembira la jgk..dlm masa yg sama sedih la jgk..kalu tak dpt reimbursment tu takde la aku ase miskin cm skang...aku ase cm menompang je ngn mak aku..huwaaaa...ngn ayah aku..huwaaa..hakikatnya..mmg la takdehal...mak ayah aku mampu lg la jaga aku...tp aku dh kawin dh ada anak pn dok menompang lg...huwaaa...nk ikotkan ramai je org cm ni kn..dok ngn mak ayah...relek jee...siap betaun2..apsal aku ase malu cmni? maybe sbb tak biasa kot..sib bek la aku tak amik keputusan gila..tros benti keje...pstu dok ngn parent aku...hihiihi...sib bek dh training ni..kompem la aku nk dok sendiri..senang and tak nyusahkn org.....
pstu lg..husband  aku dok nyanyi2 nk cari keje lain..nk gaji lg banyak...mmg la sume org pn nk keje bagus gj byk...tp die mcm tak penyabar....pstu siap mintak nk keje shift...huwaaaaaaa....mmgla kalu keje shift gaji byk...tp ntah la...aku nk menikmati keje shift dlu..aku tak sukeeeeeeee....nnti time aku keje die cuti..aku cuti die keje..aku tak suke cmtu..kitrog br anak 1..br nk menikmati hidup berfamily..takleh ke die saba dlu.....takleh ke hidup cm skang.....wpn kitorg tak la kaya cm org lain...gj 3 4 ribu.....kitrog mmg hidup pn tak mewah.....tp aku ase ok la jgk...masih lg bernyawa....takde utang ngn hospital time bersalin dlu kn? stakat utang ptptpu ngn kete je...tu pn nk kecowww..ekeleee......ntah la....aku tau la...aku ni bini je...takleh nk ckp byk...tp kadang2 ckp bini tu betul..huhuhu..dgr sgt ckp si shahaza anak amir tu....hissss....ehehehe...
 
tu je la nk update..anak aku dh nangis..chow...
--
Regards,
Siti Fatimah Khairiah M Amin

Comments

Unknown said…
hoho kira kat spital aritu last le kite jumpa eh?
congrats!
en_me said…
perjalanan masih jauh..

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan