Before That Day....

Sebelum aku lupa atau hilang segala perasaan yang sekarang ni aku tengah rasa, I think I should record it....hehehe...

Actually aku memang tengah busy gila..Takde la gila, tp ade target. Setiap hari pn kena set target, kalu tak, kompom pegi keje and balik keje and abis la cerita untuk hari tu dan akan tak sabar-sabar nak tunggu hari JUMAAT!!....Hehehe...Itulah aku, dan dunia ku, yang payah berterima kasih dan sungguh payah untuk tidak terluka. Dengan sesapa pon. Even my boss....ehehehe....My boss ni bos betul aku kat opis laa.......Kire orang tak penting dalam hidup aku pun aku senang terasa...

Alamak tak menyimpang, aku semakin kehilangan perasaan yang aku rasa tadi......hehehehe.......

Oklah2, ni dia sebenarnya. Aku selalu tanya diri aku, AKU JELES KE? Tp kalau jeles lain tau rasa dia, rasa dia mcm kalau pakwe aku cakap tepon ngan pompuan lain. Bia la pompuan tu aku kenal, contoh macam kawan2 baik aku sendiri, ida comot ke, gurlz ke. Aku tau kalau korang bace ni mesti meluat punye. Tapi serius, bagi aku tu la jeles, ase sakit sgt dlm hati ni. Takdela sgt, tp ada perasaan mcm nak amik tepon tu and campak ke tepi. Muahahaha...Aku memang kejam. Aku akui sesangat statement tuh...Hehehe.........

Aku tak jeles la aku rasa. Tapi aku tak bole nk toleh tempat lain. I will keep looking and looking and looking ang looking. Ape yang that couple, married couple la of course kan, hehe. Ha, ape yg that couple ada, yang aku ngn pakwe aku takde. Mampu ke aku ngn pakwe aku nak jadi happy macam dorg tu. Maksud aku bila kitrog dah kawin nanti la kan. hehe...

They seem sooooooooo unbreakable. I'm happy for them. Aku tak mau a bit pon dorg berubah dari keadaan tu. Bila aku tgk dorg, aku akan mcm berdoa, let them be that way, please god, at least by seeing them, i believe there is still hope for happiness for me. Sebab kalau benda2 happy tu tak pernah berlaku, then sukar untuk kita percaya, boleh ke benda tu berlaku? Logik ke. Tapi bila mata kepala kita sendiri yang nampak, then kita akan sekelip mata yakin. Kalau they all boleh, then you pon boleh!

Tapi melihatkan pada hubungan aku dengan si dia, ewah...hehehe...Aku tak nafikan, memang aku sememangnya bosan. Aku selalu rasa insecure. Aku selalu sangat2 rasa dia tak sayang aku sejauh yang aku sayang dia. Aku selalu rasa he hadnt do hard enough for me. Walaupun aku dapat rasa jugak kadang2, aku dah memang menyusahkan dia, memeningkan kepala dia, tapi still aku tak boleh buang perasaan insecurity tu la kata orang putih. Dan bila aku rasa macam tu, aku rasa tasteless dalam kehidupan aku ni. Aku rasa kosong. Benda kecik pon aku bole jadi cepat marah. Cepat melenting. Kadang2 tu, lepas melenting tu, aku malu sendiri. Silly...Too silly, too foolish...................

Aku selalu rasa dia selalu mencabar tahap kesabaran aku. Well, aku memang bukan la dilahirkan sebagai seorang yang benar2 bersabar. Dari kecik, aku memang gopoh, capek la kate org indon, dalam membuat ape2 keputusan. Walau macam mana pon aku tiba2 teringat adik2 aku. Dorg still sayang aku walaupon perangai aku mcm tu. Aku dah terbiasa hidup terhormat. Sebab tu susah sebenarnya untuk aku terima, bahawasanya aku sebagai seorang perempuan, aku perlu akur dengan seorang yang nanti, bergelar suami aku. Memangla sekarang aku tak perlu cuba untuk lakukan benda tu. Dan mak bapak lain la, tu memang dari kecik dah hormat. Tapi dalam hati aku ni, ada nama mak bapak aku je. Org len tu masuk golongan bese2. Orang yang lebih tua pn bese2 je. Tp ni aku ckp pasal org yang akan aku hidup bersama hari2. Sebumbung. Sekatil. Dah bersediakah aku untuk list down atau list'up' kan dia dalam golongan orang2 yang sepatutnya berada lebih atas dari level aku? Kira dari segi ni, aku pon rasa, aku tak bersedia lagi. Nak2 dengan peel pakwe aku tu yang slalu ntah la, tapi bila aku baru cuba la konon2 nak baik2 ngan die, nanti ade la peel die yang die buat tu. Orang lain takkan paham, orang lain nampak, kitorg lain. Sebenarnya kitrog memang lain pon. Muahahaha. Macam mana aku nk explain. Masalah sebenar kitrog, org tak penah nampak. Yang orang slalu nampak mcm masalah tu, bukan masalah sebenarnye. Hehehe. Besela, only you know yourself best kan.. Hehehe...

Takdela, tapi, aku memang nk berubah. Aku memang taknak cakap kasar2 ngan dia lagi. Aku memang taknak memBOSSykan diri aku kat dia lagi. Aku nak let him decide, how it should be. How our relationship ke, our weekend activity ke, I would want him to decide. It will be like, my respect to him. But the thing is I don’t trust him enough to let him do it. And of course, most of the time, he blew off everything. He thought he had done the best for me, but the way I see it, he only doing it for him, not even for US!!! I thought all this nonsense, only happen after at least your 10-15 years of marriage? The part where you and your couple were arguing about things, and being unreasonable at all times, and is a test level to confirm whether your relationship can move on or not?

I know, some say, your relationship will step up from one level to another and each step will require you a test. But then, I don’t know, but this time, the test seems so hard. I don’t know where I stand and I don’t know what to do. I always end up being hard on him, or I’ll be the one getting hurt.

Skang ni takdela aku tgh gaduh ngan dia ke ape. Tapi sekarang ni, ape2 sikit senang btol aku nak terasa hati. Nanti aku akan buat something, supaya aku ase, ape yang dia bagi aku ase tu setimpal dengan ape yang aku akan balas balik. Baru la puas ati ku. Muahahaha… Kejam kan? Tapi kalu aku tak kejam, aku yang jd mangsa dia. So which one should I prefer? Ermm…..

Kiranya, compare ngn hubungan orang lain. Bila aku tengok dorg2 tu yang dh kawin. Teringin sangat nak macam dorg. Aman damai setiap masa. Skang ni aku tak nmpk macam mana aku ngn pakwe akan bahagia macam tu nanti. Blom nampak lagi la kiranya. Walaupon aku sayang dia, aku blom ready sebenarnya untuk berkorban ke, atau buat ape2 ke, untuk dia. Sebab aku pon rasa dia belum cukup buat ape2 untuk aku jugak. Memang la dia dah buat, kejam sgt kalau kata dia langsung tak buat apa2, tapi belum cukop lagi ape yang dia dh buat tu. Dan aku pun tak tau ape yang aku nak dari dia lagi. Yang aku tau, aku macam jaki sgt ngn dia skang sampai aku tak ase, kitrog akan bole jadi bahagia macam org lain. Nak je aku gi nuntut ilmu2 perkahwinan, yelaa….supaya aku benar2 bersedia. Sebab sekarang ni aku tak bole la nk claim nape la aku tak kawin lagi. Kira aku dah sedar dah, aku memang tak bersedia lagi.

Tapi, ilmu2 mcm ni, sebenarnya bergantung kepada setiap pasangan tu jugak. Kalau dorg benar2 in love, then, nothing would break them apart. Sooo unbreakable....;)

Satu perkara yang aku tau. Jangan ingat ko tu dh cukop berkorban dengan si dia ko tu, ko tak nampak lagi apa yang die mungkin dah berkorban untuk ko. Statement ni untuk aku, dan untuk pakwe aku jugak………….:'(

Comments

Anonymous said…
ya betol kata roshda tuh... jgn selalu merungut... ko ni dah makin meningkat usia.. merungut merungut merungut... aku pon bleh fed up cam nih... ahahhaa

bg aku, bila org tuh meningkat usia dia makin matang... tindakan yg di ambil sume di fikir dulu, kesabaran di pupuk, punya matlamat hidup yg lebih jelas dll. sewajarnya, ko kene terima org seadanya tak kisah la dia bf ko, kawan ko ke, opis mate ko ke mak ko ke adik ko ke. lagi satu, ko ni pempuan, aku bkn nak bersikap anti-liberal ke ape.. tp penah aku dengar org cakap, pempuan ni ko tak leh turuti semua permintaan dia walaupon ko mampu, cth nye la, mcm wife aku nak pesn mee goreng, tp aku seeloknya2 otter pesanan wife tuh misalnya aku tukar dgn beli mihun goreng ke.. laki tak leh turuti pempaun, kalo selalu turuti.. susah jadi nya.. nnt once ko (laki) tak mampu turuti... siang malam dia tak cakap ngan ko, gaduh ngan ko... tp mende nih tak kisah la ko nak ikut atau amik peduli atau tak.. tp bile aku dgr org ckp mende ni then aku tgk keadaan sekeliling aku.. mak cik pakcik aku, mak bpk aku, some how mungkin ada kebenaranya. bg aku, pak cik2 aku yg selalu sgt turuti ckp bini2 dierang.. nampak macam takde 'strong' dalam diri dierang.. yelah aku sbg org 'luar', so aku dapat tgk perspektif luar, aku dapat tgk pandangan org2 lain terhadap pakcik aku tuh, pandangan atuk aku uwan aku, aku sendiri... tak lari juga pandangan aku terhadap kapel2 dari kalangan member aku sendiri...

bile ada laki yg buat peel dia sendiri (ikut kehendak sendiri) selagi tak salah disisi agama dan undang2, lelaki tuh 'kuat', boleh kekal kan rumah tangga mereka, elak perceraian, sbb adanya dominasi dari satu pihak ke atas pihak lain yg sewajarnya hanya perlu menuruti saja dominasi tuh.

tp lain jadi nya kalo ada tentangan dari pihak yg didominasi tuh, tentangan dari segi kekuatan ekonomi pihak tersebut, ketinggian tahap education, dan pengaruh luar dr hubungan suami isteri tersebut cth dari kawan2 kepada isteri atau keluarga dan banyak lagi tentangan lain, maka hubungan suami isteri tuh leh jahanam...

ctut.. dont get me wrong. tp itulah kenyataannya. fikir-fikirkan lah, kenapa ko sebagai perempuan perlu terima keadaan ni dan tok sah la nak merungut-merungut lagi. bertenang/bersabar my friend...

lg satu, look things at different view. kenapa ko dapat bf yg bg ko tak memenuhi ape yg ko nak.. maybe punca nya adalah diri ko sendiri mungkin. sapa tau?

nak lagi senang, dont take things too seriously. "dont worry be happy". tak pon.. susah sngat tak yah la main2 cinta nih kalo ko rasa diri sendiri atau pasangan ko tuh masih belum bersedia dari segala segi misalnya emosi, commitment, financially (sbb tak semestinya pasangan ko tu share the same dream with u, maybe he/she has their own ambition or something they want to achieve in life instead of perfect marriage, who knows) etc.. just dont give too much hope in ur relationship or u'll be regret for ur life if thing doesn't work like u used to dream to.

ahhhh.. penat!
Siti Fatimah said…
thanks for ur comments u guys...hehehe...masalah tu dh settle pun....i just need a break....n luahkan ape yg aku rase je....hehehee.......but really.....i appreciate it...;)
Anonymous said…
ahahahha... apolah ctut ni.. selambe badak je aku plak ...

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Eye On Malaysia Malacca - 18 Feb 2009