Aku Petik...

Betul.. Betul.. Betul...

Aku petik daripada member aku, Zue.

Let me just stressed things out. For those who don't know what is the meaning of POLITICS, RELIGION and DIGNITY!

"Lately ni, aku jadi serabut dengan berita politik negara. Sebenarnya aku memang tak pernah ambik tahu pun pasal politik yang $^!#@$ nie. Buat sakit jantung jer. Cuma di sini aku agak terkilan sebenarnya dengan sikap orang Islam di negara kita. Bila ada pihak seolah mempersendakan hal kesultanan, punyalah (sesetengah org tuh nak) emosi..buat laporan polis la..buat reformasi la. Itula.. inilah.. Tapi kenapa bila ada orang yang mempersenda Islam, memperkotak-katikkan hukum Allah, menolak hukum Tuhan (contohnya membelakangkan hukum hudud, kalu buat program selamba tak smyg sbb makeup dr before magrebkn, buat filem lucah2 takpe sbb barat pn buat and so on and so on)tiada pula pihak yang tampil kehadapan, memperjuangkan agama Allah, menegakan hukum Tuhan. Malah ada pihak nak menggunakannya sebagai isu. Bila kita kata mempertikaikan hukum tuhan, kufur ada pula pihak yang berang. Sedangkan telah diberitahu Islam di sisi Allah hanyalah satu Islam hakiki yang berlandaskan Al-Quran dan Sunnah(Bkn berdasarkan apa pemimpin kata), itulah Islam sepanjang zaman. Kalau dah Allah kata Haram maka haramlah, kalau hukummya Wajib maka wajiblah. Bukan Islam hari-hari, minggu-minggu, bulan-bulan atau hukum menghalalkan cara. Fikirkanlah wahai manusia selagi anda manusia...
"

Comments

iu rf said…
betul..betul..betul.. politik ni gitulah ..ade yang baik ade yang tak.. yang halal tu jelas.. dan haram tu pun jelas.. tapi biasalah manusia suka amik jalan mudah.. yang tak jelas tu la yang disukai sgt..sabar ajelah.. tunggu dan lihat.. huuhuhuhu..
yong ibu chem said…
yup! aku setuju!

ni lah malaysian kan..
Siti Fatimah said…
tp kecewanya bila ada segelintir yg masih tak bangkit. yg masih rasa org mcm sy. mcm kwn2 sy. yg kononnya kami ni beckp mcm kompom masuk syurga ni hanyalah pemberontak yg rugi.....

sesungguhnya diri ini tak pernah rasa berani atau yakin sbg penghuni syurga pn. SAPA YG BRANI BEB? tp apa yg haram. apa yg salah. apa yg nmpk korup. tetap tak bole diterima akal.

Popular posts from this blog

Pulau Tioman

Azizah Mahzan